borstvoeding bij ondergewicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patries1, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries1

patries1 Lid

4 dec 2006
    9
    0
    0
    beverwijk
    Ik heb bij mijn zoontje geen borstvoeding gegeven ,maar wil dat nu denk ik toch wel gaan doen , nu is mijn vraag of iemand weet of je dan meer afvalt na de bevalling want dat zou in mijn geval niet echt gewenst zijn want ik was na mijn zoontje binnen 3 weken weer 53 kilo en ben 170 m en toen had ik eigenlijk al zo gehoopt dat er een paar kilo's aan bleven zitten .
    Ik ben voor de rest heel gezond hoor alleen mijn lichaam gebruikt mijn voedsel erg snel op hihihi

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Er zijn vrouwen die erdoor afvallen maar het gaat lang niet voor iedereen op heb ik gegrepen... Dus geen idee hoe dat voor jou zal zijn...

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Een kennis van me (ook echt dun/mager) heeft bij de 1e BV gegeven. Ze heeft nu net haar 2e kind gekregen maar ze hebben BV afgeraden omdat ze te snel zou afvallen. Ze is ongeveer 1.55 lang en woog met 9 maanden zwangerschap slechts 50 kg. Kind eruit en dan BV... nee dat zou bij haar geen succes zijn. Maar misschien kan je het navragen bij kraamzorg of bij je VK?

4. Niet meer actief

Ze roepen dat je sneller afvalt wanneer je BV geeft! Ik heb BV gegeven voor een paar maandjes, maar ik ben niet sneller afgevallen. En zo ken ik er nog een paar....

Het ligt er ook aan wat voor kilo's je erbij hebt gekregen. Ik heb ook de nodige pondjes aan vet erbij gekregen en dat gaat gewoon niet makkelijk weg!

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd dat de meiden hierboven zeggen, het geldt voor de een wel (voor mij bijvoorbeeld wel) en voor de ander niet, uitproberen zou ik zeggen, misschien een dieet erbij ofzo (geen afvaldieet natuurlijk) dat het dan wel goed gaat.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik had er ook nog niet bij nagedacht. Ik wil proberen bv te gaan geven... Weeg nu met 27 weken zwangerschap 48 kilo... Ben in totaal nu 4 kilo aangekomen. Heb altijd ondergewicht gehad maar ben wel altijd gezond geweest (ben trouwens 1.65 groot). Maar dat is natuurlijk ook maar afwachten en in de gaten houden dat ik dan niet te snel afval! Hoop eigenlijk stiekem dat er een paar kilootjes zeker aan blijven plakken!

Gr. Miranda

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Meestal compenseer je het ook wel door wat meer te eten. Bv geven vraagt veel energie en daardoor eet en drink je vaak wat meer dan je anders zou doen. Ik viel alleen de eerste 2 maand af daarna bleef mn gewicht gelijk. Ik zou gewoon beginnen, goed letten op wat je eet, stoppen kan altijd nog. Misschien ook eens vragen op het borstvoedingsforum naar ervaringen

8. netteke

netteke Nieuw lid

31 jul 2006
    2
    0
    0
    Ik ben zwanger van mijn 4e kindje. Voor de zwangerschappen woog ik 49-50 kg en ik ben 1.70.
    Ik heb bij al mijn kindjes tevergeefs geprobeerd BV te geven.
    Helaas had ik maar een week of 2/3 voldoende voeding.

Ik viel er ongelofelijk van af, het kost veel energie. Nu heb ik besloten om dit keer geen BV te geven.
    Dit keer wil ik ook kunnen genieten van het voeden van mijn kindje, zonder me zorgen te hoeven maken of ik wel genoeg voeding heb en ik niet te veel afval.

SUCCES!

Deel Deze Pagina