Borstvoeding bijna afgebouwd steeds bult in borst

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by manouk81, Nov 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Mijn borstvoeding heb ik bijna afgebouwd. Ik geef nu alleen nog savonds en snachts BV. Nu wil ik ook graag de avond voeding stoppen alleen savonds voel ik steeds onder mijn tepel een bult. Na het voeden is deze weer weg.
    Nu vraag ik mij af of het erg is dat de bult er zit. Doet niet pijn en is niet rood. Kan de avond voeding ondanks de bult laten vallen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou gewoon langzaam afbouwen en afwachten wat gebeurt. Voel je de bult wanneer je staat of ook wanneer je bijvoorbeeld in bed ligt?

Houd het even in de gaten dus en geef het ook tijd na het afbouwen van je voeding. Kom gerust terug wanneer je aanvullende vragen hebt.

3. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Beste Heidi,

Hartelijk dank voor je reactie!
    Ik voel de bult ook als ik lig. Na het voeden is de bult weg.
    Ik geef nu 3 weken alleen nog smorgens en savonds BV en zou graag verder willen afbouwen.
    Ik geef 1 borst per keer. Welke voeding kan ik dan ondanks de bult toch gaan afbouwen? En kan dit veilig? Het is geen rode bult en zit net onder de tepel.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Maakt denk ik op dit moment niet zo veel uit welke je eerst laat vallen. Heb je een voorkeur om bijv. de dag te starten met een voeding, dan houd je deze nog aan. Aan de andere kant: wanneer je de dag met een voeding wilt afsluiten, houd je juist de avond voeding langer in stand. Persoonlijke voorkeur dus.

Houd ook na afbouwen de plek nog even in de gaten: wordt het groter nu je helemaal bent gestopt, blijft het aanwezig of verdwijnt het langzaam?

Succes

Share This Page