Help, Mijn zoontje van 11 weken poept maar 1 keer in de ongeveer 11 dagen. Nu is het weer 11 dagen geleden en heeft hij nog steeds niet gepoept. Zie hem wel vaak persen en kreunen maar er komt nog steeds niks. Hij drinkt goed heeft goede plasluiers dus vraag mij af hoe het komt en wat ik er aan kan doen. Misschien kan ik zelf wat eten, meer drinken om betere ontlasting te hebben bij mij zoontje. Het cb. zij wat water geven maar drinkt hij dan niet minder melk en hoeveel water moet je dan geven. Moet dit dan koud of warm zijn? Ik hoor graag advies en tips. M.v.g. Irini
Hallo, Jammer dat het cb dit advies geeft, het is geen wetenschap en brengt inderdaad vraag en aanbod van moedermelk mogelijk in gevaar. Probeer je kindje te helpen ontspannen: masseren van de beentjes, fietsen (rustig!) met de beentjes, warm badje. Verder zal het heus komen!
vergeet te zeggen dat het niet erg hoeft te zijn: plassen gaat goed, groei ook neem ik aan. Niet te veel zorgen hierom dus!
Hij plast en groeit zeker goed en is gewoon een vrolijk manneke. Je advies van masseren, fietsen en badje doen we allemaal dus we wachten hetp gewoon nog maar even af. Ben ook bij de ha geweest en zij dat hij geen verstoping had dus haar advies was ook afwachten.