Hallo dames, Ten einde raad post ik dit bericht. Sinds een paar dagen last van een verstopt melkkanaal wat alleen maar erger lijkt te worden. Doordat het echt onder mij tepel zit kan mijn baby moeilijk aanhappen. En drinkt niet goed, dus weg drinken lukt niet. Ik loop al dagen te kolven, masseren, warm houden, alles geprobeerd. Zelfs al op handen en knieen boven de baby gehangen. Wie heeft de gouden tip? Mocht ik erg morgen nog last van hebben dan ga ik naar de HA Alvast bedankt
Onder een warme douche gaan staan en dan masseren? Dat moest ik tenminste toen doen. En daarna kolven. Sterkte. Niet fijn en zeker niet te lang mee doorlopen.
Lecithine capsules! (verkrijgbaar bij de Tuinen of andere reformwinkel) lecithine is een antiklontermiddel (wordt om die reden ook veel in voedingsmiddelen gebruikt) en zorgt er dus ook voor dat je melk minder klontert en makkelijker doorstroomt. Het heeft mijn borstvoeding gered destijds! in het begin 3x daags 3 capsules nemen en als het weer allemaal lekker stroomt eventueel 1-2 per dag als onderhoud om te voorkomen dat het weer verstopt raakt... en 'if all else fails': een paar dagen 3x3 lecithine, flink masseren, met electrische tandenborstel op drukken (de trillingen helpen het los te maken), kwartiertje in een heel heet bad gaan zitten (of onder hete douche gaan staan) en dan heel hard in je borst knijpen! verder verwacht ik dat je meer hebt aan een lactatiekundige dan aan de gemiddelde huisarts..
Bedankt voor alle reacties dames, ik zal zo naar de Tuinen. Ik heb inmiddels ook antibiotica gekregen, kan ik dit wel combineren met de lecithine?
Ga naar een fysio waar ze ook ultrasoundtherapie hebben!! Ik heb dit ook gehad en n twee behandelingen ben je er vanaf!
BIj mij hielp inderdaad warm douche en vervolgens knijpen net achter de verstopping (op de tepel lukt dat) en dan knijp je de verstopping zo naar buiten!
Ik kreeg vanochtend de tip om te trillingen tegen de borst te houden (ik had een enorme schijf die ik niet weg kreeg met warm houden, masseren, kolven etc etc). Ik heb een apparaatje in huis gezocht (elektrische tandenborstel, scheerapparaat etc) dat er poosje opgehouden en toen gaan kolven en daarna nog keer erop gehouden en gaan voeden en toen werd de boel ineens soepeler. Heeft dus echt goed geholpen. De trillingen kunnen ervoor zorgen dat de verstopping los trilt. Misschien dat het ook helpt bij jou?