Ik wil graag advies, wat te doen.. Mijn zoontje is 8 weken oud. Mijn andere twee kindjes heb ik beide 10 maanden met tepelhoedje gevoed vanwege kloven en pijn. Nu weer zonder geprobeerd, maar dit ging niet goed. Vanaf dag 3 weer met hoedje. Wat prima ging tot 2 weken geleden. Toen kreeg ik borstontsteking. Bij andere twee kindjes nooit gehad. Ik heb toen na de voedingen mijn borsten leeggekolfd en na 2 dagen was het weer oke. Tot vorige week, toen voelde ik het weer opkomen en ben ik gaan voeden zonder hoedje. Omdat de kans op borstvoeding groter is met voeden met hoedje. Maar nu zijn mijn borsten geloof ik van slag. Ze doen ontzettend zeer, aan de zijkanten. Voelt wer als beginnende borstontsteking. Dus uit voorzorg ben ik weer gaan kolven na de voedingen. Mijn zoontje drinkt ni zonder hoedje zo'n 10 min ipv 25 met hoedje. Hierdoor neemt hij telkens maar 1 borst en de andere borst loopt daardoor telkens over.. Wat kan ik nu het beste doen? Blijven kolven, zorgt voor meer aanbod dan mijn zoontje vraagt. Is het een kwestie van paar dagen nieuwe balans zoeken? En is 10'min drinken niet te weinig?
Hmmm lastig. Ten eerste vraag ik me af of je wel eens langer dan 3 dagen hebt geprobeerd zonder hoedje? Bij mij was het voeden echt wel een dikke 2 weken fors pijnlijk. Daarna wenden m'n tepels heel langzaam aan het getrek en na een week of 5-6 kon ik pijnloos voeden. Nu heeft mijn dochter een spits gehemelte en wordt m'n tepel dus steeds in een puntje getrokken, dus dat maakt het lastiger. Als je blijft kolven blijf je de productie stimuleren. Je blijft immers een seintje geven dat je borsten moeten blijven produceren. Ik heb het ook wel eens, en dan heb ik een dag of 2 pijnlijke, volle borsten. Daarna volgen ze weer de behoefte van m'n dochter. Maar je zegt ook dat je makkelijk ontstekingen krijgt. Daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Heb je hier al eens een lk over geraadpleegd? 10 min drinken is op zich niet te weinig, als je kindje goed groeit en voldoende plas en poep luiers heeft.