Hallo, Mijn dochter van 9 maanden drinkt naar mijn idee te weinig. Ze krijgt 's ochtends een bord pap van 200cc opvolgmelk en voor het slapen gaan een fles van 200cc. Voor de rest bied ik haar zo'n beetje de hele dag flesjes en tuitbekertjes met diksap, water, thee, verdund vruchtensap, fop-flessen (180cc water doe ik dan met 1 schepje melk, gewoon voor de smaak) etc. aan. Maar ze wil het gewoon niet. Ik krijg het er echt voor geen mogelijkheid in! Tenzij het haar melk is, dat gaat er in als koek... De fopflessen drinkt ze eerst wel een beetje uit, maar al snel heeft ze door dat het geen echte fles is en dan weigert ze de fles. Nu heeft ze al 3 dagen koorts, en drinkt ze dus nog steeds zo weinig. Ik begin me een beetje zorgen te maken, zeker nu ze koorts heeft en het extra vocht juist zo goed kan gebruiken. Ik hoop dat jullie misschien wat advies voor me hebben... Groetjes, Iris.
Hoi Iris, Vervelend dat je dochtertje zich niet zo lekker voelt! Misschien heb ik nog tips voor je. Je dochtertje mag voor haar leeftijd meer flesvoeding hebben, 1 fles van 180/6 extra! (per dag 3 flessen van 180/6). Dat gaat vast ook beter. Je kunt er met dit warme weer ook voor kiezen om de schepjes voeding per dag (18) te verdelen over meer flessen, met iets meer water. Dan krijgt ze ook voldoende vocht binnen. Je zou bijvoorbeeld 6x 150/3 kunnen geven als dat goed gaat. Heb je al eens yoghurt gegeven aan je dochtertje? Soms vinden ze dat ook wel lekker, als een soort van toetje. Groetjes Linda
Hoii Linda, dank je wel voor je antwoord! Ja yoghurt vind ze heerlijk! Ik had al bedacht om er een soort van smoothie van te maken voor haar met vers fruit. Dat vind ze gelukkig wel echt heerlijk... Zolang het van een lepeltje is, vind ze het ontzettend interessant. Mijn man had blijkbaar ook al de wijkverpleegkundige gebeld en het aan haar gevraagd, toevallig zei ze precies hetzelfde. Ook dat ze nog een fles extra mag met haar leeftijd. Ik kreeg nog de tip om het met een rietje te proberen, nou dat gaat echt perfect gelukkig! Dus daar doe ik het nu mee, met de schepjes melk verdeeld over de dag. Bedankt. Groetjes, iris.