Mijn dochter spuugt veel, veel last van krampjes en heeft eczeem in haar gezichtje. Vanaf een uur of 4 tot 's avonds laat slaapt ze niet meer en is ze erg onrustig. Ik heb het aangekaart bij de huisarts toen ik er voor mezelf was maar werd daar niet veel wijzer van. 't Kon erbij horen of op een allergie wijzen en moest het maar overleggen met 't CB. Nu ben ik op eigen inititief begonnen met een koemelk, ei en sojavrij dieet en de eczeem begint al weg te trekken. Ik vroeg me alleen een paar dingen af. Plantaardig vet, kun je dat eten? Is er bakboter/bak&braad zonder sojalecithine of kan dit wel? Kun je patat uit de frituur eten? Nog tips welke koekjes er sowieso kunnen?
Hoihoi, je zou eea kunnen laten testen bij een bioresonantietherapeut. Is een test waarbij frequenties gemeten worden en zodoende kun je kijken of er een allergie achter zit... Wij zijn zo achter de KMA van Thirza gekomen Vor adressen: www.bioresonantie.nl Verder schijnt sojalecithine omschuldig te zijn, en dat kun je wel eten. Ik heb daar hier nooit wat van gemerkt bij Thirza, die in eerste instantie nog wel op gewone soja reageerde. Je kunt dus gewoon plantaardige bak- en braadboter gebruiken, (wij hebben altijd vloeibaar en die kunnen allemaal). Friet uit de frituur kun je gewoon eten, de mayo natuurlijk niet. Gouda's glorie heeft een mayonaise (in zo'n grote spuitfles) waar maar 3% eigeel in zit: die kun je zelf ook gewoon gebruiken, (hier althans ook geen probleem, terwijl ei eerst nog wel problematisch was). Koekjes... daar blijft niet veel over als je en geen ei en geen melk gebruikt. Een heel aantal biscuitjes kunnen en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Oja, speculaasjes van AH konden ook geloof ik. Moet je altijd ff de verpakking checken, want dat verschilt allemaal nogal per merk. Voor als je nog iets melk-achtigs wilt drinken voor jezelf, daarvoor kun je rijstemelk nemen Ook te krijgen bij AH.
Hoi, dank je! Kun je daar gewoon eenmalig heen om er achter te komen of het een allergie is en wat voor? Heeft Thirza nog verdere behandelingen gehad? Misschien wel handig om te weten ja, wat voor allergie het is, dat maakt het eten voor mij ook wat gemakkelijker. Oke, die mayo is wel fijn om te weten. Biscuitjes had ik gevonden ja die kunnen en heb hier soepstengels.
Dat is wel heel veel om niet te eten, want het zit in veel produkten! Weet je hoeveel produkten ei, melk en soja bevatten? Zo ontzettend veel! Allemaal verpakt in E-nummers ook, waar een gewoon mens geen biet van begrijpt! Ik zou je willen adviseren om je eten bij de biowinkel te halen; daar zo min mogelijk bewerkt voedsel zonder overbodige E-nummers en hulpstoffen.
Hihi, moet je negaan dat ik ook nog een maand lang behalve deze 3 dingen noten en vis moest laten staan Maar het is te doen hoor, Zogelukkig! (Zolang je weet dat het tijdelijk is ) Met die lijst van het voedingscentrum kom je een heel eind trouwens hoor Maar de biologische winkel ben ik toen ook veel geweest. De bioresonantie; ja, daar kun je gewoon eenmalig heen om te testen. Ze wilde bij ons toen aansturen op behandeling, wat ze ook doen, maar ik heb eea gelezen en ik krijg niet gesnapt waarom dat zou moeten werken. Plus dat iedereen die ik daarover spreek en zegt dat het werkt, ook steeds roept dat ze gelijktijdig op dieet zijn gegaan en dat toen na verloop van tijd de probleemvoeding weer gegeten kon worden. Ja, maarja: bij koemelk is sowieso bekend dat 70% van de kids daar overheen groeit voor ze 5 jaar zijn... Dus wat is het dan he? Dus wij hebben enkel de test gedaan en zijn toen op dieet gegaan. Via het CB toen verwezen naar een dietist die ons dus aanraadde ook dus ei, soja, noten en vis te laten staan, (en alle dierlijke melk trouwens: 92% van de kids die allergisch zijn voor koemelk is dat ook voor geitenmelk: de eiwitstructuur van die twee schijnt nogal overeen te komen, vandaar). Als je erachter bent welke allergie het is, kan het trouwens dus sowieso verstandig zijn om met de andere dingen wel even rustig aan te doen, omdat het allemaal eiwitten zijn die voor de darmpjes van je kindje moeilijk te verwerken zijn. Eerst die darmen even tot rust laten komen en dan langzaamaan alles weer herintroduceren...
Ik ben inmiddels ook 3 weken op dieet (soja en melkvrij - eiwit en lactose). Ook ik heb het laten testen bij een arts die bioresonantie toepast. Gelukkig mag ik wel ei. Ik zou het echt aanraden (wel even kritisch zijn naar wie je gaat), want je hebt kans dat je dan niet een volledig hypoallergeen dieet hoeft te volgen. Dat is toch vrij heftig vond ik. En ik heb namelijk ook een dieet voor mijn darmen, dus anders zou het wel heel weinig mogen eten. Ik vind trouwens melk- en sojavrij trouwens best goed te doen. Vooral de AH heeft heel duidelijk allergie-informatie op haar producten staan.
Alle koekjes en brood en andere graanproducten uit de biowinkel bevatten geen melk als hulpstof, terwijl dat bij de produkten uit de reguliere supermarkt wel zo is. Er is ook een verklarende lijst van E-nummers. Als je veel niet mag, misschien handig om in je tas te steken!
Voor oudste wel ja, maar de jongste mag dat natuurlijk nog niet. Ik kook er wel mee. Al blijven de pannenkoeken er wel erg slap van
Is niet bij alle merken zo trouwens.... heb ik gemerkt sinds ik alle etiketten lees. Wel goed om ff te checken dus!
Ik koop al mijn waar daar en ken alle etiketten onderhand uit mijn hoofd, maar melkbestanddelen zitten niet in de produkten die ik koop althans (en dat zijn er veel!). Ik hou van pure producten met zo min mogelijk hulpstoffen. Soja en palmvet vermijd ik ook, maar da's niet uit allergische overwegingen. E-nummers vind je trouwens niet in de natuurwinkel.
Nee klopt, die laatste heb ik idd nog nooit op etiketten in de biowinkel gezien. Maar melk dus toch wel hier en daar, (koekjes heb ik het dan over trouwens).