Hoi, Omdat mijn dochter erge buikpijn kreeg van bostvoeding en haar ontlasting veel te lang uitbleef, zijn wij tijdelijk volledig overgegaan op flesvoeding. Inmiddels is duidelijk dat er strikt medisch gezien geen indicatie is voor volledige flesvoeding. Daarom wil ik de bv en de kunstvoeding uit de fles gaan combineren. Wie heeft hiermee ervaring? Ik wil níet volledig blijven kolven, maar combineren dmv afbouwen. En als de bv dan over een aantal weken stopt, dan is dat maar zo. De flesdagen heb ik volledig gekolfd en ingevroren. Ik zie het echter niet zitten om twee à drie keer borstvoeding te geven en drie keer te kolven net voor of na de flesmomenten. Dus ik wil afbouwen naar twee à drie keer borstvoeding, gecombineerd met vier of drie keer flesvoeding. Dochter drinkt nog steeds uit de borst, dus dat levert geen problemen op. Maar: stel ik geef half-half voeding. Hoe weet ik dan of de bv die ze binnenkrijgt voldoende is? Want ze moet natuurlijk wel voldoende vocht binnen krijgen.. Of moet ik gewoon de groei en de plasluiers in de gaten houden? En: de kinderarts en CB zeiden dat afbouwen en dan een tijdje twee voedingen blijven geven meestal wel lukt vanaf een week of 10-12, als vrouwen weer gaan werken. Maar mijn dochter is morgen pas zes weken. Heeft iemand ervaring met zo vroeg afbouwen, en toch nog een tijdje deels bv te blijven geven? Graag jullie ervaringen/tips.