Afvallen van BV? En sporten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Michelle04, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik hoor altijd dat je van Bv af zou vallen maar hoe gaat dat bij jullie dan? Is dat direct vanaf het begin al hard gegaan? En eten jullie er dan ook nog normaal (of meer) bij?
    Ik ben nu ruim 2 maanden geleden bevallen en ik was 27 kilo aangekomen. Een week na mijn bevalling moest ik er nog 16 en nu nog 11. Dat is dus 5 kilo in 2 maanden tijd. Nu sta ik al een week of 3 stil op dit gewicht terwijl ik eigenlijk had gehoopt door te gaan met afvallen. Ik eet wel wat meer dan normaal omdat ik echt een berehonger heb van het voeden. Als ik niet eet val ik zowat om dus ik heb het echt nodig.

Verder was ik nog even benieuwd hoe het gaat met sporten. Ik wil van de week weer naar de sportschool. De eerste paar keer gewoon even rustig cardio en wat lichte gewichten maar ik wil heel graag weer lekker gaan steppen, bodypumpen, zumba-en, spinnen etc. Gaat dat goed met de borsten al dat gehups? En blijft de melk lekker als je intensief sport? (krijg al van die slagroom ideeen hihi:D) Enneh ga ik niet extra lekken ofzo?

Nou ervaren dames, help deze leek even uit de brand! Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Groetjes Michelle

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    In eerste instantie viel ik erg af, en daarna is het best wel een tijd gestagneerd. Ook ik at erg veel omdat ik anders aan de stoelpoten zou gaan knagen van de honger. Na verloop van tijd viel ik gewoon weer af zonder dat ik daar iets voor deed. Nu bijna een jaar later ben ik weer, op een halve kilo na, terug op mijn gewicht. Ik heb er helemaal niet voor gesport (tsja voor een kleine zorgen is af en toe een sport) of gelijnd.

Als je een goede stevige bh hebt die niet afknelt zou het sporten gewoon moeten gaan. Bij een te stevige bh kan het zeer gaan doen en bij een te losse flodderen ze alle kanten op en dat lijkt me ook niet de bedoeling, hehe. En geen zorgen maken over slagroom hoor, geloof niet dat dat mogelijk is.

3. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ik ben tijdens zwangerschap 13 kg aangekomen en nu 17 kg afgefalen - ben nu dus 4 kg lichter dan voor de zwangerschap. Zonder sportschool of zo, gewoon BV + 1.5 h per dag lekker met de baby wandelen. En ik heb een druk kindje, dus veel tijd om te snoepen heb ik ook weer niet, dat schilt. Sportschool zie ik nog niet zitten, veel te gevoelige borsten bij springen + Lisa drinkt geen fles thuis maar ik ga vanaf oktober weer met mijn dansles beginnen, ben benieuwd. En nee hoor, het gaat gewoon langzaam, kilotje bij kilotje - maak je niet druk! ;)

4. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik was maar 6 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap maar blijf nu maar af vallen :s zou het zelfs niet erg vinden om weer aan te komen!

5. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik was 11 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en ben er nu 17 afgevallen. Een week na de bevalling zat ik weer op mijn oude gewicht. Ik denk dat dit een kwestie van geluk was, en niets met de BV te maken had. Na die eerste 11 gingen de volgende kilo's inderdaad erg geleidelijk. Of het echt door de BV komt weet ik niet. Ik merk inderdaad wel dat ik ook meer 'moet' eten, maar denk dat het ook met een veranderende levensstijl te maken heeft. Er wordt meer gewandeld, niet meer uitgeslapen, veel getild en gesjouwd met de dame. Heb bijvoorbeeld ook echt gespierde armen nu! Dat heeft er denk ik ook mee te maken... Ik sport niet, dus kan je daarover geen info geven...

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

toch bizar.
    Ik ben 17 kg aangekomen en ben nu nog 3 kg te zwaar.
    Ik val maar 1 kg per maand ofzo.

7. Kaatje1980

10 okt 2008
    87
    0
    0
    #7 Kaatje1980, 30 aug 2009
    Laatst bewerkt: 30 aug 2009
    Nou ik ben een van de ongelukkigen. Ik ben tijdens mijn zwangerschap een ongelooflijke 30 kg aangekomen. Kwam mede door het stoppen met roken, maar dat was voor een goed doel. Er is de eerste 3 weken 11 kg afgegaan en sindsdien sta ik stil, val geen gram meer af en ons kleine is inmiddels bijna 9 weken oud. Dus afvallen van borstvoeding gaat voor mij niet op, terwijl ik dat wel graag zou willen, want ik geef nog steeds volledige bv dus kan ook niet gaan afvallen daar dat niet goed is voor mijn moedermelk, maar zou wel graag mijn oude kleren van de winter weer aanwillen. Dus niet voor iedereen gaat het zo makkelijk, maar onze kleine meid krijgt wel het beste en daar doe ik alles voor!

8. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Meiden alvast bedankt voor jullie reacties. Pffft ik hoop dat het bij mij ook opeens heel hard zal gaan. Ik ben een ongelooflijke ijdeltuit (wat een zelfbewustzijn he haha) en ik heb altijd maatje 36/38 gehad zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen. Ik ben in januari 2008 gestopt met roken en sportte daar bijna iedere dag bij. Nu natuurlijk flink stilgezeten tijdens de zwangerschap door een zeer pijnlijke rug en bekken. Zoals gezegd dus flink aangekomen maar dat maakte me niet zo veel uit, dacht namelijk dat het afvallen me wel weer makkelijk af zou gaan. Ik ben echt de hele dag in beweging met mijn kleine smurf, tillen, wandelen en tussendoor nog een flink huis met bijbehorende huisdieren aan het managen maar mijn spekkies blijven zitten waar ze zitten. Begrijp me niet verkeerd ik ben echt megatrots op mijn gezonde kindje en het feit dat ik na wat strubbelingen weer volledig BV geef maar ik zou mijn gewicht zo graag geleidelijk zien dalen. Wil zo graag mijn oude kleren weer aan. Het is ook wel het gevoel willen hebben dat ik weer een beetje de oude Michelle ben ipv alleen maar mama. Het is natuurlijk pas 2 maanden geleden dat ik ben bevallen maar toch.. hoop dat ik uiteindelijk weer een beetje in model trek;)

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het ontzwanger duurt ook 9 maanden hé ;)... het afvallen ging heel geleidelijk hier ;)

10. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Hoi,

Ik was zo'n 20 kilo aangekomen (ook veel vocht) Meteen na de bevalling was ik 14 kilo kwijt. In de kraamperiode nog zo'n 2 kilo afgevallen. Toen heeft het een tijdje stilgestaan en na 3 maanden ongeveer viel ik weer af. Nu ben ik weer op mijn oude gewicht, ik heb niet gelijnd en ook niet heel veel gesport, wel veel gewandeld met de kleine.
    Ik ben ook zo'n vreselijke ijdeltuit haha, dus ik ben blij dat ik mijn oude kleren weer aan kan. Mijn buikje is trouwens wel niet bepaald wat het vroeger was, maar misschien komt dat nog:)

11. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Ik was zo'n 17 kg aangekomen tijdens de zwangerschap, na de bevalling 6/7 kg direct kwijt, daarna ging het een paar maanden heeel langzaam en toen ineens heel hard (mede door dieet ivm mogelijk KMA van de kleine).
    Ik eet nu heel erg veel en weeg nog minder als voor de zwangerschap terwijl ik toen heel intensief aan sport deed en nu sport ik door bekkenklachten nog steeds niet.
    Moet ook echt niet minder worden want dan word ik wel heel mager :(.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Afvallen ging geleidelijk; na 6-7 maanden zat ik weer op m'n oude gewicht (was er 18 aangekomen). Toen ukkie 1 jaar oud was, was ik nog 5 kilo extra afgevallen, hier is het gestopt.
    Heb tot 7 maanden volledig BV gegeven, daarna heel geleidelijk overgegaan op KV, tot 1 jaar, toen alleen nog koemelk.
    Voor sporten had ik niet echt de energie of tijd (prioriteit); maar het lijkt mij geen enkel probleem als je maar een goede sportbh draagt!

13. Kaatje1980

10 okt 2008
    87
    0
    0
    Moet dus misschien ook nog ff geduld hebben, wil gewoon net zoals julllie mijn oude kleding weer terug aan, nog ff wachten en idd ontzwangeren duurt ook 9 maanden he! Voorlopig dus gewoon ontzettend genieten van onze kleine meid!

14. 4days

4days Niet meer actief

Je kunt nog superlang afvallen van borstvoeding, ik ben nu na een jaar nog steeds af aan het vallen. Ik zit nu al bijna 6 kilo onder het gewicht van toen ik zwanger werd! (terwijl ik ook meer dan 20 kilo was bijgekomen) En ik eet ook nog best veel, ik heb er echt nooit op gelet, en van die borstvoeding krijg je inderdaad heel veel honger.

Wist je trouwens dat je als je borstvoeding geeft maar een halve kilo per maand af mag vallen? (tenzij het natuurlijk vanzelf sneller gaat, dat is een ander verhaal) Want als je gaat dieeten en dan meer dan een halve kilo afvalt, verbrand je teveel oud vet. In je oude vet zitten gifstoffen opgeslagen, en die gifstoffen komen dan in de melk terecht. Nu is een heel klein beetje daarvan niet zo erg, maar val je meer dan een halve kilo per maand af dan komt er te veel in.

15. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ik weeg even veel als voor mn zwangerschap...
    Ben alleen niet aangekomen tijdens de zwangerschap... (eerst 5 kilo afgevallen door misselijkheid en toen weer langzaam aangekomen. Vlak voor de bevalling evenveel als mn startgewicht)
    Was 8-9 kilo afgevallen na de geboorte en ik heb het (met 9,5 maand BV inmiddels) er al weer bijgesnaaid.... Ik heb de hele dag honger en snoep veels te veel... maar ja...
    Ik hoop dat het me lukt te stoppen met snoepen dan val ik hopelijk weer wat af want ik was zo trots op mn lijf direct na de bevalling! Ik had nog nooit zo'n platte buik gehad (klinkt raar, maar mn vetrol die er al jaren zat was weg (en is nu weer terug)...
    Het kan raar gaan ;) :D

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Was 17 kilo aangekomen. In eerste instantie viel ik niet heel veel af door de BV. Maar na een maand of 4 begon ik echt af te vallen, terwijl ik best goed eet. Zit nu alweer op/onder mn begingewicht en moet oppassen dat ik niet meer ga afvallen. Dan word ik namelijk wel erg mager.

Ben na 6 wk overigens weer gaan sporten, niet extreem hoor, 1x in de week aerobic of spinning.

Deel Deze Pagina