Tja, weet niet zo goed wat ik met dit topic wil. Misschien herkenning of zo. Of voor een beetje humor. Onze zoon is nu 11 maanden en gaat overdag staan terwijl hij drinkt. Hij staat op m'n schoot of bank, kont naar achteren, hangend aan m'n borst. Eerst vond ik het wel humor. Maar nu krijg ik ook soms commentaar van anderen: 'hij is inmiddels wel een beetje oud voor borstvoeding'. Ik snap die opmerking op zich wel, want het ziet er natuurlijk heel anders uit dan zo'n lief klein baby'tje in je armen. Het voelt zelfs bijna een beetje seksistisch. Het ziet er gewoon raar uit. Herkenbaar?
Fase fase fase....�� Na een weigerperiode,toen zoontje een maand of 10 was, dronk hij gelukkig weer, maar de voedingen overdag vooral zittend. Dus buik/buik zeg maar. Alleen s'ochtends en s'nachts in bed,was liggen wel oke. Wat betreft de opmerkingen, mensen kennen het niet en omdat het strookt met wat ze wel kennen (een klein babytje aan de borst en oudere kindjes zittend met een fles), tja dan krijg je dit. Niets van aantrekken hoor! Straks wil ie wel weer liggend drinken en dan is het :hey hij is toch geen baby meer?�� Op de gegeven moment is het blijkbaar not-done of zo..
Haha ik denk dat t moeilijk is een houding te benoemen waarin mijn kinderen niet gedronken hebben. Zitten, liggen, staan, op alle mogelijke en onmogelijke manieren over mij heen geklommen, half weggedraaid met rug tegen mijn buik... Van de week lag ik op mn rug en ging hij (met poepluier en al) op mn gezicht zitten voor een slokje 😖 Je kan je zoontje wel duidelijk maken dat hij in t openbaar een beetje netjes liggend of tegen je aan zittend moet drinken. Hoe hij thuis drinkt gaat anderen niet aan.
Ah, welkom in de fase van de borstvoedings-gymnastiek! Het hoort erbij. Stel grenzen en geef die duidelijk aan. Succes!
Ooh wat grappig! Doet ze hier niet, ik vond het rechtop zitten na alleen liggen al zo'n groot verschil. Ik weet uit Facebook groepen dat veel babies dit doen, ik vind het er zo grappig uit zien.