Beste, Ik heb een aantal vraagjes, Ik wil mijn borstvoeding gaan afbouwen maar heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken... Op dit moment krijgt mijn zoontje circa 8 voedingen per 24 uur en weegt circa 4,5 kilo. Ik voed op verzoek maar vaak heeft hij ongeveer het volgende schema: 07.30 uur 10.30 uur 13.30 uur 16.30 uur 19.30 / 20.00 uur 22.30 / 23.00 uur 02.30 uur 05.00 uur Nu las ik dat baby's met een gewicht van 4-5 kilo 6 voedingen per dag moeten hebben. Aangezien hij nu 8 voedingen krijgt vroeg ik mij af welke 2 voedingen ik het beste kan laten vervallen.
Hoi, Als je baby borstvoeding krijgt op verzoek is er dus geen sprake van een vaststaand aantal voedingen. Hij moet niet per se naar 6 voedingen. Misschien drinkt jouw baby per voeding wat minder dan een bay die bijvoorbeeld 5 voedingen per dag neemt. Niks mis mee op zich. Als je je borstvoeding wilt afbouwen, kun je beginnen met een voeding eind van de middag te vervangen door kunstvoeding. (voor hoeveelheid kunstvoeding zie verpakking) Je doet dan dus niets met je borsten en gaat de volgende voeding weer aanleggen. Als dit na een aantal dagen ok voelt voor je borsten kun je een volgende voeding gaan vervangen op een ander tijdstip op de dag (ergens in de ochtend) Zo maak je de pauzes tussen 2 borstvoedingen steeds langer en ga je geleidelijk aan over op de fles. Jammer om helemaal te stoppen, want je baby doet het zo te zien heerlijk op jouw voeding. Succes Linda
Hey Linda, bedankt voor je berichtje.. Begrijp ik dus goed dat je in principe ook een fles kv op verzoek kunt geven? Krijgt hij dan niet teveel? Hij drinkt namelijk makkelijk 150 ml per keer op.. en dat zo'n 8x per dag.
Je kunt kunstvoeding best een beetje op verzoek geven alleen niet zo onbeperkt als borstvoeding. Van kunstvoeding kunnen ze zeker teveel krijgen. Linda