heeft het nog zin? wel of niet stoppen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esje13, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel.

Vanaf week 3 fulltime gekolft. Eerst alle voedingen, toen minder omdat ik toch genoeg kolfde voor alle flesjes.
    Na 8 weken was ik het kolven beu en heb ik mijn dochtertje 1 flesje kv gegeven per dag om haar hieraan te laten wennen voor als ik zou stoppen.
    Nu zit ik al weken op 4 kolfmomenten en tot 2 weken terug gaf ik haar 3 of 4 flesjes bv en 1 of 2 kv op een dag.
    Maar nu is mijn productie gekelderd. En krijg ik 1 of 1, 5 flesje per dag gekolfd.
    Voor het weekend had ik echt een dip....ik kolfde maar, maar het levert zo weinig op. Ik had voor mezelf besloten dat het goed is geweest en wilde afbouwen van 4 naar 3 momrnten.
    Nu krijg ik met 3 momenten toch nog wat bv bij elkaar.

Ik vraag me nu alleen af of het zin herft om 1 flesje bv te geven en 4 keer kv. Heeft het dan nog wel effect die bv? Of kan ik net zo goed stoppen.

Ben nu weer op het punt dat ik graag nog even wol doorzetten rn haar toch nog wat bv wil geven tenminste als 1 flesje nog zin heeft. Want 3 keer kolven voor 1 fles vind ik best een opgave.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Naar mijn mening heeft het altijd zin :). Maar ik begrijp de opgave die het moet zijn (ben zelf geen kolf kampioen). Je kunt ook fenegriek gaan gebruiken om je productie weer op te krikken.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Als je haar graag bv wilt blijven geven kun je beter even een paar regeldagen inlassen. D.w.z. om de 2 uur kolven. Het is even heel intensief, maar daarmee kun je wel weer je productie opkrikken. Verder veel drinken en goed je rust proberen te pakken.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je echt weer bv wilt geven moet je toch weer proberen aan te leggen. Wil je graag dat je dochter moedermelk blijft krijgen, zet dan door met kolven. Ook 1 of 2 flessen per dag met moedermelk hebben nut, vooral als het vers, dus niet ingevroren, is.
    En met kolven kun je, net als wanneer je borstvoeding geeft, regeldagen hebben. Jullie zitten nu in een typische dipperiode. Je kunt je productie omhoog krijgen met een paar dagen powerkolven, d.w.z. heel vaak kort de kolf erop, bijv. elk uur tien minuten, en op je vaste kolftijden gewoon helemaal leegkolven.

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik vind het super knap dat je al zo lang fulltime kolft. Het is zeker een opgave. Ikzelf herken veel in je verhaal, al heb ik na 1 maand toch mijn dochter 3 maanden fulltime aan de borst gehad. Daarna begon het gedonder. Ik vond fulltime kolven zeer uitputtend. Voornamelijk het steeds afwassen etc. Je bent eigenlijk dubbelop bezig met voeden.
    Uiteindelijk begon het mij op te breken en heb ik een weloverwogen keuze gemaakt om te stoppen. Ik denk dat je gewoon je hart moet volgen!

Deel Deze Pagina