Tsja ik weet niet wat door wat komt, maar ik denk dat omdat de bv wat terugloopt ik het ook een beetje zat begin te worden, Jayro ligt steeds te drinken aan lege borsten en dat voelt gewoon.. kl*te Ik denk steeds dat het beter gaat, maar ik kreeg er vanavond weer echt geen druppel uit. Misschien komt dat ook wel omdat ik gisteravond opeens ongesteld ben geworden! Pfff.. misschien de hormonen die daarbij komen, maar ik ben het echt helemaal zat, dat gelebber aan die lege theezakjes. Hij komt weer veel vaker om voedingen.. tsja logisch... en hij wil het soms niet eens meer proberen... Flesvoeding wil hij alleen ook niet, dan loopt ie toch weer naar mn tepels te happen die hij na een paar krachtige zuigbewegingen maar weer huilend loslaat omdat er niets of heel weinig uitkomt. Wie heeft de gouden tip? Wie heeft ervaringen met ongesteld zijn en borstvoeding? Hoe ging dat bij jullie? Pff hadden we net de 4-maandendip doorstaan en ik ging er weer helemaal tegenaan.. krijgen we dit En even een praktisch vraagje, als ik fles en borst wil gaan combineren (jaja ik blijf hem evengoed zoveel mogelijk aanleggen, maar ik ga hem dus echt GEEN honger laten lijden...) welke flesvoeding raden jullie aan? Ik heb een pak nutrilon maar hij lijkt het echt niet te lusten. Wat zijn jullie ervaringen? Oh en mengen met borstvoeding gaat niet echt lukken ben ik bang, kolven lukt ook niet meer, .. en een toeschietreflex heb ik ook gister voor het laatst gehad Is dit een aflopende zaak? Of even een dipje wat weer snel goed gaat komen?
De timing van de 4-maanden dip en je menstrautie zijn om het zacht uit te drukken nogal ongelukkig. De meeste vrouwen hebben namelijk een dip als ze ongesteld worden. Het zou in principe snel moeten verbeteren. Dat je borsten leeg aanvoelen hoeft trouwens niet te betekenen dat er echt helemaal niets in zit. Rond die 4 maanden 'normaliseren' je borsten en verminderd het Pamela-effect. Maar uit je verhaal begrijp ik wel dat je kleintje in ieder geval vindt dat het allemaal niet snel genoeg gaat en dat hij wel wat meer zou willen hebben. Ik heb zelf niet gekozen voor bijvoeden, maar als ik dat wel zou hebben gedaan zou ik voor een hypo-allergene voeding kiezen omdat er allergieën etc in de familie voorkomen. Als dat niet het geval is kun je ook voor de standaard gaan. Misschien is het een idee om het nog eventjes aan te kijken en te kijken of je baat hebt bij de neusspray waarvan ik even de naam ben vergeten (staat hier wel ergens tussen de berichten). Die geeft je toeschietreflex weer een schop onder de kont en helpt dat je door de menstruatie-dip heen. En dat gevoel van aaaarrrgghh blijf van mijn theezakjes af ken ik ook wel maar ik persoonlijk ben blij dat ik heb doorgezet en alles weer goed is gekomen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is.
Ik had precies hetzelfde! Werd voor het eerst weer ongesteld en er kwam geen druppel meer uit... Heb zelfs water bij moeten geven, omdat m'n zoontje uitdrogingsverschijnselen kreeg... Maar geen paniek, want 2 a 3 dagen nadat ik ongesteld werd kwam de melk ineens weer helemaal terug, en had ik zelfs wat stuwing van het vaak aanleggen. Dus nog paar dagen uitzingen, dan is alles weer in orde.
Aanleggen, aanleggen, aanleggen is vaak het beste. Als je bijvoeding gaat geven bouw je in principe de bv al af. Nadeel hiervan is dat je productie dan nog verder terugloopt en dat is meestal het begin van het einde. Als je geen tsr hebt dan zou je bij de huisarts om syntocinon kunnen vragen, een neusspray die de tsr opwekt. Die heeft hier wel geholpen. En je hebt ook domperidon, een geneensmiddel wat als bijwerking heeft dat het de bv stimuleert. Maar hiervoor zou ik eerst een lactatiekundige inschakelen. Dat je borsten leeg aanvoelen wil niet zeggen dat je geen/niet genoeg melk hebt. Die van mij waren toen ook niet meer a la Pamela en toch genoeg melk. Het is altijd even doorzetten, maar het komt goed! Zelf was altijd een van mijn motivators erbij dat kv altijd hetzelfde smaakt en bv smaakt altijd anders. Als ik bedenk dat ik wekenlang 6x per dag (zoiets) een boterham met pindakaas moet eten word ik ook niet blij. Menstruatie is vaak killing voor je productie, maar na een dag of twee/drie gaat het meestal al vlot beter!