baby huilt tijdens voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Twijfelaar123, Apr 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twijfelaar123

Twijfelaar123 Niet meer actief

Hallo,

mijn zoontje is 7 weken oud en hij krijgt tot 6 keer per dag bv. Ik ben hier zeer onzeker over maar hij komt op een week ongeveer tot 200 gram bij...is dat genoeg??

en mijn volgende vraag soms huilt hij ineens een minuut nadat hij begon te drinken, tis meestal echt een klein droevig huiltje waarna hij direct terug begint te zuigen...soms gebeurt dit 2-3 keer na elkaar...wat kan dit betekenen en wat kan ik er aan doen??

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

super dat je je kindje BV geeft, hij groeit er prima op. 200 gram per week is echt heel netjes en zeker genoeg. Geen zorgen dus!
    Elk kindje geeft zelf aan hoeveel voedingen hij wil, en als dat bij jouw kindje 6 voedingen per dag is op dit moment, dan is dat prima, hij groeit er voldoende op! Het kan best zo zijn overigens dta er een periode komt dat hij weer vaker wil, dat betekent dan niet dat je te weinig voeding hebt, maar dat vraag en aanbod of elkaar worden afgestemd of dat hij een ontwikkeling doormaakt waardoor hij vaker aan de borst wil zijn.
    Waarom hij huilt weet ik niet, het kan zijn door een toeschietreflex, als het is na een minuut, misschien dat hij het minder prettig vindt als de melk ineens wat sneller komt. Als het maar ene kort huiltje is en hij gaat daarna weer drinken dan lijkt het me niet erg.

Mirjam

Share This Page