Goeie morgen! Ik ben nu 21wk zwanger en geef mijn zoontje van bijna 18mnd nog BV. Nu heeft hij de afgelopen 24 u niet meer bij mij gedronken Het voeden doet me zo zeer sinds ik zwanger ben dat hij regelmatig weer even losgekoppeld moet worden en opnieuw moet aanhappen omdat het mij zo zeer doet! Nieuwe tandjes en kiezen helpen hier niet echt in mee.. Nu ben ik bang dat hij het af en aankoppelen niet meer pikt en daardoor niet meer drinkt.. Op zich vind ik het wel even lekker: nog een paar maandjes "vrij" voordat ik start met het voeden van onze nieuwe zoon.. maar aan de andere kant vind ik het jammer niet te mogen tandemen Is het denk je mogelijk om hem straks toch nog mee te laten drinken? of zal ik er nu dan doorheen moeten en dat pijnlijke gevoel maar gewoon nemen? Ik vind het lastig een definitieve keuze te maken........................ maar ben trots op de 18mnd dat hij wel BV heeft gehad
hoi terecht ben je trots op die 18 maanden! superknap van je. Ik snap je twijfels, het is bekend dat voeden in de zwangerschap geen kwaad kan, maar ook dat het erg pijnlijk voor jou kan zijn. Ik kan niet voor je kiezen of het te verdragen is, maar uit je verhaal merk ik dat het wel erg pijnlijk is. eventueel zou een tepelhoedje iets kunnen helpen? Je kunt het proberen. En ja, je kunt ook kijken of hij straks nog wil als de baby er is. De vraag is of hij dan nog weet hoe het moet, het ie een speciale techniek. Sommige kinderen pakken dat makkelijk weer op, anderen zijn het echt vergeten. Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes en bij vragen hoor ik het wel weer! Mirjam