Borstvoeding en afgevallen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Marley, Jul 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Mijn dochter is nu 4 maanden en het normale leven is weer begonnen. Ik fiets weer naar mijn werk, eet gezonder, ben weer aan het sporten. En daardoor val ik af. Maar is dit dan slecht voor mijn dochter omdat er afvalstoffen vrijkomen?
    Afgelopen week bijvoorbeeld 1,5 kilo afgevallen, maar heb juist hartstikke gezond gegeten. Netjes mijn fruit en groente en veel zuiver.
    Weet iemand of op gezonde manier afvallen kwaad kan?

2. PinkStars

PinkStars Actief lid

Nov 3, 2013
    422
    1
    0
    Hey Marley, persoonlijk vind ik 1,5 kg in 1 week best veel. Je zou wat meer kunnen eten als het je lukt. Wat voor zuivel neem je? Mocht je nog geen volle zuivel nemen, dan zou ik daar mee beginnen. Wat veel helpt is tussendoor een handje noten. Is een supergezonde snack, want ze zitten vol met goede vetten! Denk eraan dat je tot 500 kcal extra verbrandt percdag door het geven van bv. Nu je actiever bent verbrand je sowieso ook meer. Succes!

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,007
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het is niet de bedoeling om bewust (snel) af te vallen. Maar dat je na je zwangerschap afvalt is natuurlijk wel logisch. Zo heeft "moeder natuur" het "bedacht". Dus ik geloof nooit dat gewoon natuurlijk afvallen heel slecht zal zijn. Nu is 1,5 kilo best veel, dus ik zou wel even naar je eetpatroon kijken of je wat extra's kunt binnen krijgen. Maar zo voor een keertje zou ik me niet heel erg druk om maken. Zo lang je geen crashdieet volgt.

4. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Ik eet juist heel veel groente em fruit, ook veel noten. Maar snoep gewoon niet meer even actiever, dus verbrand meer. Zuivel neem ik nu idd vol. Ik maak me er toch beetje druk om merk ik maar om nou te gaan snoepen om het snoepen. Ik volg geen crashdieet, maar gewoon stuk gezonder!

Share This Page