Mijn zoontje (7 maanden) eet nog nauwelijks vaste voeding. Vandaag heb ik hem een paar blokjes brood gegeven (geen korst) omdat ik graag wil dat hij meer eet. Hij kreeg ook wat peer en perzik waar hij een of 2 stukjes van at, maar dat heeft hij al vaker gegeten. Totaal heeft hij niet veel gegeten. In de middag had hij krampen. Ik denk van het brood. In de draagzak genomen en daar geslapen. Normaal drinkt hij aan de borst voor de voeding. In de middag wilde hij niet. Nu lijkt hij zich beter te voelen, maar hij wil nog altijd niet drinken. Het is tegen 20.00 uur en vanmorgen om 10.00 uur heeft hij voor het laatst gedronken. Hij zit bij me in de draagzak en wil ook niet slapen. Gisteren heeft hij 180 ml KV op. Dat was de 2e keer van zijn leven. De eerste keer was 50 cc een paar dagen geleden. (ik heb onvoldoende voorraad in de vriezer en moest weg). Help, wat kan ik doen?! Hij hapt wel even aan, maar dan laat hij huilend los. Rond 18.00 uur heeft hij nog 4-5 hapjes aubergine (groentehapje) gegeten.
Mss weer even samen liggen, huid op huid zonder druk om te drinken in de hoop dat hij na een tijdje toch aanhapt? Dat zou ik denk ik proberen..
misschien de tsr op gang brengen en hem dan aanleggen, zodat hij gelijk succes heeft? en ik zou even geen vast voedsel geven geloof ik.
Hij drinkt nu een flesje BV. Wilde hij eerst ook niet. Moesten hem eerst troosten en toen de fles. Ga vannavond droomvoeding proberen. Er komt gelijk voeding, want ik zit nu met stuwing! Nu eerst kolven.
Waarom denk je dat het aan het brood ligt? Ik denk eerder de perzik. Maakt ook niet uit trouwens. Mijn zoon heeft heel lang darmkrampen gehad en wou dan júist drinken: moedermelk verzacht en helpt bij de vertering. Waarom heb je kv gegeven? Doe je dat vaker? Wanneer heeft hij voor het laatst echt goed aan de borst gedronken? Het zouden ook doorkomende tandjes kunnen zijn, hier zorgde dat voor een tijdelijke zuigelingenstaking bij 8 maanden.
Ik zou ook even kolven dan aanleggen, wil die dan nog niet verder afkolven en dat in de fles geven, wel steeds even aanleggen niet dwingen, en inderdaad vannacht bij je in bed nemen zelf met ontbloot bovenlijf
Ik gaf KV omdat de BV in de vriezer op was en ik weg moest. De BV in de koelkast is voor dinsdag voor het kinderdagverblijf en ik kon niet kolven waar ik was. Mijn man wil nog wel eens een fles geven waar dan 20 cc uit gedronken wordt en dan kan de rest weg. Dus ik zei: geef maar KV. Wist ik zeker dat het niet verspild werd. Ik had een flinke dip (mijn zoon dronk de hele nacht als een gek en er kwam niets uit, omdat ik geen rust kreeg en hij dronk zoveel omdat hij niets eet. En ik had daarbovenop een cursus waardoor ik maar 1x daags kon kolven, 3 dagen lang, in plaats van 2x. Dip is nu over. Nooit eerder kv gehad, alleen dus een paar dagen geleden 50 cc op vanwege de dip. In overleg met een LK (maar die kan ik niet bellen nu in het weekend anders zou ik het doen). Perzik is het eerste vaste voedsel dat hij fatsoenlijk at en had hij al zo'n 5-6 keer eerder op. Mag van Kleintjes met 6 maanden. (i.t.t. nectarine). Het schema van Kleintjes hangt hier in de keuken. Waarbij ik niet wil zeggen dat hij geen kramp van de perzik heeft. Hij heeft het wel veel vaker op en reageerde goed. Vanmorgen om 10 uur dronk hij voor het laatst gewoon goed. Er is toen ook niets bijzonders gebeurd of fout gegaan. Hij is niet geschrokken ofzo. Rond 15.00 u een paar slokken en daarna wilde hij niet meer. Ik zie geen tandjes. Hij heeft net in porties 200 cc moedermelk uit de fles op. Nu slaapt hij eindelijk. Bij mijn dochter heb ik nooit een fles gegeven bij weigeren, maar ik ben gewoon doodop en ik wil even rust. Zonder borst of fles gaat hij niet slapen, alleen in de draagzak, maar dan wordt hij zo weer wakker (zekr als ik hem in bed wil leggen). En ik maak me zorgen omdat hij zo lang niet drinkt. Op één of andere manier was ik daar bij mijn dochter relaxter in. Net zo 300 cc gekolfd. Twijfel: nog meer kolven? Dat voelt fijner. Maar zo moet er wel wat in zitten voor hem.... Ik laat het maar zo.
Ik zal eens extra op hem letten (uiteraard). Net begon hij een beetje te huilen. Gelijk naar toe gegaan en borst geboden, maar hij viel direct in mijn armen weer in slaap. Maar hij wendde zich niet af, hoefde gewoon niet. (Wat wil je na 200 cc BV uit de fles...)
Meer kolven! Je maakt meteen weer nieuwe melk aan, je staat niet ineens leeg hoor met zo'n goede productie! Wat ik niet snap is die dip laatst. Als mijn zoontje de hele nacht kwam, maakte ik juist meer melk en zat ik soms om de paar uur al met stuwing! Zo werkt vraag en aanbod. Probeer wel je rust te pakken en toch zo min mogelijk te flessen. Toen mijn zoon die twee voortanden kreeg met 8 maanden, zag ik ook niks, ik voelde met mijn vinger wel twee harde randjes onder het tandvlees. Toen ze door waren gebroken, was het probleem geweken! Ga zo maar slapen, pak die rust!
Hij drinkt aan de borst (werd wakker en nam hem gelijk aan) en gaat maar door. Nu 2e borst! Dank allemaal. Hopelijk doet hij het morgen nog.
Droog sta ik niet, maar hij weigert opnieuw. Net anderhalf uur in de weer om hem in slaap t elaten vallen zonder borst. Een fles vind ik te gek binnen 4 uur na een voeding in de nacht. Nu slaapt hij in mijn armen. En mijn man maar slapen.
Is hij heel erg overstuur? Dan misschien eerst een beetje wiegen en dan nog eens proberen aan te leggen. Of even aan je man geven om te kalmeren als je er zelf te veel stress van hebt.
Ja, we kalmeren eerst en dat lukt wel. Nu weigert hij ook nog de fles!!!! Net in mijn mans armen in slaap gevallen zonder drinken.
Heb je al eens een paracetamol gegeven, dan even half uur wachten en dan eens aan leggen....kijken of het inderdaad misschien gewoon pijn is...en gewoon maar blijven aanleggen en plasluiers, tranen en fontanel in de gaten houden
Verkoudheid valt nu wel mee (maar een beetje, het was erger en hij was er benauwd van door astmatische aanleg). Ik denk ook in het mondje iets of in het buikje iets. Morgen komt een LK kijken. Moet haar nog wel even bellen, maar in principe is het in orde (heb geappt). Ik had de HAP al gebeld. Die wilden het nog 1 voeding aankijken. De borst weigerde hij weer, maar hij dronk wel 170 cc uit de fles. Dus het meest hoognodige neemt hij wel. Hij is verder ook vrolijk. Mens, op het werk vind ik kolven prima, maar steeds thuis kolven is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai en ik heb meer te doen! Mijn dochter raakt helemaal dwars van al die aandacht die naar mijn zoontje uitgaat.
Goed idee, ga ik doen. En straks even met hem in bad dan maar voor het huid op huid contact. En morgen komt de LK. Moet haar nog wel even bellen morgen, maar via Whatsapp liet ze al weten dat het in orde is.