Hoi BV mama's, In principe wilde ik tot 6 mnd BV-en, maar het is nu toch ruim een jaar geworden en erg trots op! Mijn zoon heeft nooit de fles genomen, dus altijd live gevoed. Het voelt nu goed om het te gaan afbouwen. Momenteel krijgt hij nog om avondbedtijd (rond 19.30) voor het slapen gaan een BV en als hij in de ochtend wakker wordt (meestal 6.00). Ten eerste zou ik dat tijdstip echt heel graag een half uurjte later willen, maar ja wakke ris wakker en honger is honger. Nu graag ervaringen en tips hoe jullie deze voedingen hebben afgebouwd of een idee hebben om deze af te bouwen, welke eerst? en vervangen door iets anders. Eigen idee: avondvoeding als eerste eraf: reden is dat hij dan net heeft gegeten met een toetje en over het algemeen je wat minder minder melk hebt dan in de ochtend. Eerst 1 avond nog maar 1 borst geven en de avond erna de andere kant en zo de 3e avond geen kant meer, maar dan een verhaaltje en door wie, juist zn vader of juist ik Ochtendvoeding eraf, die vervangen door een beker melk als hij wakker wordt? Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om om 6.00 al aan de ontbijttafel te gaan... Ik hoor het graag!!!
Hier de avondvoeding gewoon vervangen door een bakje yoghurt na het eten en dan thee voor het slapen gaan,. De ochtendvoeding geef ik nog steeds, oa omdat ik om 6 uur gewoon niet aan het ontbijt wil haha en de borst is dan wel zo makkelijk Je kunt ook eerst de avondvoeding doen en dan kijken hoe het 's ochtends gaat? Zou sowieso 2 weken tussen het afbouwen inlaten dus tijd zat om nog eens na te denken over de ochtend.
Zolang hij om 6 uur wakker wordt zou ik die voeding lekker zelf blijven geven hoor, scheelt je heel wat slaap! Avondvoeding: kijk hoe hij reageert met een aantal dagen halve borst (je drie dagenplan lijkt me te snel hoor). Handig is om niet af te willen bouwen op een moment dat je kind niet lekker in z'n vel zit vanwege ziekte, drukte of ontwikkelingssprong.
Ik ben het nu ook aan het afbouwen ivm borstontsteking en dat mijn zoontje mijn borsten niet goed leeg drinkt. Ik werd er erg onzeker van. Ik wist niet of hij genoeg binnen kreeg. Maar ikvervang elke dag 1 voeding voor een kunstvoeding. de eerste voeding van de dag schint het beste te zijn en die moet als laatste vervangen. Ik moet nu nog 2 voedingen vervangen. Ik ben erg benieuwd wanneer mijn voeding dan ook echt stopt. Ik las dat dat heel lang kan duren maar dat bij sommige het ook heel snel gaat.
@melovekane, ik zou echt wat langzamer afbouwen! Dit is vragen om ontstekingen! Maar wil je zelf ook afbouwen? Je zoontje is nog zo jong en mogelijk kun je met hulp wel blijven voeden? @TS, ik zou s avonds als 1e proberen. En s morgens nog even zo laten. Enige manier om s morgens te stoppen is om m gelijk mee naar beneden te nemen en aan het ontbijt te zetten. Maar mijn dochter had bijv. met 1,5 niet altijd het geduld meer om s morgens te drinken en wilde gelijk naar beneden dus die regelde dat zelf wel. En op even een fase na, was het meestal later dan 6 uur.
Nou inderdaad, zou je niet anders gezellig een ochtendje (morgen) naar een borstvoedingscafe gaan? Hier bijv: SPIJKENISSE - Elders in Nederland is het al een bekend fenomeen, maar nu heeft ook Spijkenisse een borstvoedingscafé. Dinsdagochtend werd de plek voor voedende moeders geopend in Lunch & Lounge aan de Voorstraat. In de Borstvoeding Lounge Spijkenisse kun je onder het genot van een kopje koffie of thee ervaringen uitwisselen met andere ouders en kun je terecht voor goede informatie over de borstvoedingperiode. Tijdens genoemde tijden is lactatiekundige Ria Wiertz aanwezig. Als het werk het toelaat is ook een verloskundige van praktijk De Linde present. De Borstvoeding Lounge is elke dinsdag geopend van 9.30 tot 11.30 uur. Ook de partner en kinderen tot 4 jaar zijn welkom. De toegang is gratis, wel wordt verzocht een consumptie te gebruiken, welke voor eigen rekening is.
Ik heb na veel dagen alles plus en minnen naast elkaar te zetten besloten om te stoppen. Het is voor mij niet een beslissing geweest die ik binnen 5 minuten nam. Iedere keer als ik hem al leg doet het pijn. Ik en mijn kraamzorg zijn er uren en uren mee bezig geweest. En ja als je zoontje dan nog steeds niet genoeg aan komt omdat je weet dat die niet altijd goed drinkt wordt je daar heel onzeker van. Het is niet leuk om elke dag onzeker je kind te gaan voeden. Hij sabbelt liever op mijn tepel dan dat hij echt drinkt. Ik was met een voeding soms 1.5 uur bezig en ja als je dan om de 3 uur moet voeden omdat die aan moet komen ben je dus zowat constant aan het voeden. En dit trok ik en mijn man dus niet. En ja ik ben ook voor BV maar als ik zie dat mijn kindje niet genoeg aankomt dan vind ik het helemaal niks!
Als je borstontsteking hebt kun je beter niet afbouwen! Eerst ie ontsteking oed weg laten drinken, rust in d tent, en dan eginnen met afbouwen. Als ik dit zo lees is ee oorzaak een aanlegprobleem, wat raar dat kraamzorg er geen lactatiekundige bij gehaald heeft ( of niet raar, maar eerder nalatig) nou zit jij met de gebakken peren. Dat 'sabbelen' is vaak hartstikke makkelijk op te lossen als een lactatiekundige even meekijkt bijvoorbeeld met een tepelhoedje of andere houding. Je kraam heeft je laten aanmodderen, lekker hoor... Heb je Ellen van VBN al gebeld? Die zit in jouw regio volgens mij.