spruw.... en ...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kiki2, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki2

kiki2 Nieuw lid

30 jul 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn dochter ( nu 5 weken)en ik hebben al vanaf de eerste week last van spruw. . Ik heb branderige tepels en het voeden, vooral rechts, doet zeer.
    nystatine, miconazol creme. Hielp niet.
    kuur flucanazol ben ik nog bezig al 4 weken. eerst dsis 400mg daarna 1 x daags 200 mg. mijn dochter krijgt elke dag diflucan.
    de pijn werd al snel minder maar is nog steeds niet weg. soms lijkt het 2 a 3 dagen weg te zijn. maar ik blijf door pakken omdat ik een week extra pijn vrij moeten zijn. maar dan ineens wordt het weer erger. de pijn is vooral bij het aanleggen en meestal na het voeden. momenteel is het voeden zelf ook weer gevoelig.:x
    Gentiaan Violet, gebruik ik ook en dit heeft me tepels duidelijk schoner gemaakt. ik gebruik het nu nog.
    op 1 borst blijft een witte harde aanslag zitten. dit is wel weker na het drinken. is dit wel spruw of iets anders.

een lactatiekundige gesproken en zij zegt dat ik goed bezig ben, hygiene,medicatie.
    maar steeds die pijn voelen terug komen is toch niet leuk. ik wil af van de pijn en uiteindelijk de medicatie.,
    ook pak ik extra vitamine b omdat mijn tepels wit zien na het voeden.
    Mijn vriend wil ondertussen overstappen op KV maar ik blijf het liefst BV geven maar dan moet er wel een oplossing komen want dit wil ik haar toch ook niet veel langer aan doen.

Groetjes,
    kiki

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

om moedeloos van te worden he, echt vervelend.
    Als het echt spruw is, ben je idd goed bezig. Vroeg me af of je je kindje ook bij iedere bv behandeld en eventueel het mondje en je tepels schoonmaakt met afgekoeld gekookt water, zodat alle restje melk wegzijn en de schimmel niet kan broeien?
    Klinkt ook of je last hebt van vasospasme, soort vaatkramp in je tepel, daar is de vit B dan heel goed voor en je tepels niet bloostellen aan kou, dus na de voeding meteen goed warm houden.
    Heeft de lk gekeken naar hoe het voeden gaat? Heeft ze ook naar de tepels gekeken, zijn het beide tepels of 1? Heb je ook last van harde plekken in je borst? Zit er een soort vliesje op je tepels?
    Even wat rondvragen, zodat ik meer weet : )

Hou vol!
    groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina