Borstvoeding en afvallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door valhalla, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Eskil is nu vier weken en krijgt volledig bv. Hij is een flinke baby, bij zijn geboorte was hij bijna 4400 gram en hij komt heel goed aan.

Maar wat hij aankomt, en meer, val ik af. Ik ben nu in die vier weken al zes kilo afgevallen. Ik eet wel iets minder dan tijdens de zwangerschap maar niet veel minder (heb netjes het hele kerstpakket in mijn eentje leeggegeten bijvoorbeeld :D) En ik eet verder gewoon gezond.

Ik heb het ook niet heel druk, meestal zijn mijn man en ik samen met Lena, of ik ben alleen met Eskil... Niet dat ik hele dagen ook nog achter een dreumes aan moet rennen ofzo. Weeg nu 55 kilo bij 1.70 en dat is lichter dan ik sinds mijn 13e ofzo ben geweest.

Nou was ik benieuwd... Is dit iets dat normaal is / kan zijn bij borstvoeding de eerste weken? Is het slecht voor de hoeveelheid voeding? (Nu is het dat aan Eskil te merken nog niet ;), maar op de langere termijn?) Als meer mensen dit hebben gehad, wanneer stopte het? En, kan het eigenlijk door borstvoeding geven komen?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Afvallen bij borstvoeding is eigenlijk vrij normaal. Het kost ongeveer 500kcal per dag extra en die moeten ergens vandaan komen. Zelf ben ik niet zo extreem afgevallen omdat ik gewoon heel erg veel at.

En ook nu blijft mijn gewicht vrij mooi op peil maar ik zorg dat ik mijn gezonde eten eet en dan ga ik los (2e kerstdag heb ik bijvoorbeeld iets van 15 slagroomsoesjes op mét poedersuiker naast mijn ontbijt, lunch en uitgebreid kerstdiner.) Verder drink ik ook vrij veel vruchtensappen die de nodige calorieën bevatten. Ik roep altijd dat er van mij nog wel 3 kilo af mogen (nu ongeveer 50 kg bij 1.57m), maar vanwege gezondheidsredenen doe ik er niets aan.

In principe zou je kindje niets te kort moeten komen omdat de voedingsstoffen van jouzelf 'afgenomen' worden, maar het moet natuurlijk niet te gortig worden want dan kan de productie wel teruglopen.

Ik zou proberen om als het gewichtsverlies door blijft zetten wat extra calorieën binnen te krijgen door extra vruchtensappen ofzo te drinken.

Iets wat natuurlijk ook meehelpt is dat je lichaam op het moment ook nog veel energie gebruikt voor het herstel dus het kan ook nog stabiliseren.

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hoi Valhalla,

Ik ben ook 55 kilo bij 1.70 m. Voor de zwangerschap woog ik 56,5 kilo. Ik viel de eerste weken niet echt af van de BV, bij mij kwam dat pas na een maand of 4.
    Mijn zoontje is ook vrij fors, heb regelmatig te horen gekregen dat ie me 'op at'.

Ik ben wel meer gaan eten, anders blijft er echt niks van me over. Vooral wat vaker eten is bij mij belangrijk.

Succes!

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hier ook...mijn productie is echt ontzettend terug gelopen. Ik weet niet of het door de bv komt of door mijn gewicht. Maar ik ben ook ontzettend afgevallen ik weeg nu 46kg en ben 1,65 lang. Ik probeer meer te eten want ik wil graag dat de productie weer op gang komt, maar heb weinig hoop dat het gaat lukken omdat het al 3 maanden zo gaat:(

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    val je ook af als je kolft???

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    In principe is het een mogelijkheid om af te vallen als je borstvoeding geeft op welke manier dan ook. Het hoeft niet altijd en sommigen blijven juist op hun zwangerschapsgewicht zolang ze bv geven.

7. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ja zoals ik, ik ben geen gram meer afgevallen sinds 1 week na de bevalling en daar baal ik wel van, ik zit nu nog 7 kilo boven mijn startgewicht vd zwangerschap, en ik was er in totaal 17 aangekomen.
    Als ik met BV stop, gaan ze er dan wel weer af?!?ik moet zeggen dat ik ook de hele dag door honger heb, normaal als ik bv 2 worstebroodjes at was dat voor ff genoeg, nu heb ik na 1 uur alweer honger, zelfde geld voor 3 boterhammen.Hebben jullie niet meer honger?Of geven jullie niet meteen toe en kun je het ook weleens negeren...

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook afgevallen. Ik weeg nu minder dan voor de bevalling (1.76 en net geen 52 kilo). Ik eet meer dan voor de bevalling maar die kleine eet me gewoon op. Het CB raadde me al aan om naar een dietiste te gaan, maar als ik niet verder afval dan wacht ik daar nog wel ff mee.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De een wel, de ander niet, valt geen zinnig woord over te zeggen.

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Heb ook erg veel honger.
    Ik begon pas na een maand of 4 echt af te vallen van de BV. Dus heb nog ff geduld ;)

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik kan de hele dag wel door eten. Als ik vol zit heb ik wel vrij snel daarna weer honger.

12. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ja ik dus ook, raak amper vol idd

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Ik zit nu weer op mijn startgewicht van voor de zwangerschap, van mij mag er nog wel een beetje af.
    Ben benieuwd of dat ook nog gaat lukken. Merk wel aan mezelf dat het toch wel aardig wat energie vergt dus zou moeten lukken

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ghehehe nou ben benieuwd.. bij mijn eerste raakte ik na de bevallingskilos niks meer kwijt.. en had 13 maanden gevoed.
    Hier nu 5,8 kilo te gaan van de 14 die ik ben aangekomen.

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook veel afgevallen en ik geef borstvoeding.
    Ik ben tijdens de zwangerschap 12 kilo aangekomen, mijn zoontje is nu bijna 6 weken en ik ben 14 kilo kwijt....:(
    Ik doe er niks voor en eet gewoon chips en andere lekkere dingen...
    In mijn geval mag er nog wel een kilootje of 5 af, dus ik hoop dat dit nog even doorgaat.
    Bij mijn eerste kind had ik dit niet, dus volgens mij valt er weinig zinnigs over te zeggen.

16. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Ik hoop op nog steeds dat ik ga afvallen... Maar ik heb hoop als ik hier lees dat sommige na 4 maanden begonnen met af te vallen. Heb ook gewoon meer honger door de bv.

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Bij mij wel. Door de vroeggeboorte is het Zoey nooit gelukt echt aan de borst te drinken, maar ik ben wel als een gek gaan kolven. Ik vond het belangrijk dat ze juist mijn melk kreeg. Nu bijna 8 maanden verder ben ik inderdaad erg veel afgevallen. Ik weeg 7 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Het is trouwens heel belangrijk dat je gewoon lekker eet inderdaad, maar vergeet zeker niet goed te drinken!!!

Liefs Banjabes

Deel Deze Pagina