borstvoeding en afvallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esthers, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik ben benieuwd of het "fabeltje" klopt dat je van borstvoeding afvalt?
    Zijn er mama's die inderdaad zijn afgevallen zo ja hoeveel??:D

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nope :( en ik volg nog wel een koemelkvrij dieet dus ik mag echt helemaal niets lekkers, maar nog merk ik er helemaal niets van! Helaas....

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Nog niks door de borstvoeding volgens mij helaas. Ben wel wat afgevallen, maar dat kwam doordat ik helemaal rigoreus was gestopt met snoepen ed. Nu ik dat niet meer doe, val ik ook niets af.

4. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Nou, geen grammetje hoor!
    Ik let heel erg op wat ik eet en ik beweeg veel meer dan voor mijn zwangerschap, maar zelfs dat heeft weinig effect.
    Dus ik zeg: fabel!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mij was 't zo dat ik door de borstvoeding heel snel weer op m'n oude gewicht zat (aan 't eind van de kraamweek stond ik voor 't eerst op de weegschaal en toen zat ik weer op m'n gewicht van voor de zwangerschap). Maar verder ben ik er niet door afgevallen (gelukkig!).

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    @linda: maar dat hoeft niet door de bv te zijn gekomen. Bij de oudste was ik de eerste week 14 kilo kwijt, maar gaf toen (helaas) geen borstvoeding.

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik begon na een maand of 4 BV af te vallen, de zwangerschapskilo's waren toen snel weg en viel zelfs nog wat extra kilo's af. Wat voor mij teveel was, want ik woog al niet heel veel.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je zwanger wordt, ga je vetreserves kweken op heupen, buikzone en billen.

Als je kindje veel drinkt de eerste maanden en je eet niet buitensporig veel zal je afvallen, tenzij je al erg veel vetreserves van jezelf had.

Ik was binnen 10 dagen 30 kilo kwijt, maar dat wijt ik aan vocht en daarna ben ik langzaam nog wat kilo's kwijtgeraakt. Toen ik minder ging voeden, moest ik wel op blijven passen en had ik dat extra boterhammetje en dat tweede bord niet meer nodig!

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik was in de kraamweek 9 kilo kwijt, en de overige 3 (+2 extra) waren er 9 maanden later af, 'dankzij' een hoop geklus en veel stress. Nu koemelkvrij dieet en val wel weer wat af, maar gaat (gelukkig) niet mega-hard. Ik eet wel heel goed en veel, dus dat scheelt ook.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sexbeest!:D:D
    (leuk he verbouwen!;))

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik was mijn zwangerschapskilo's ook binnen een maand kwijt (zal natuurlijk nooit weten of dit al dan niet door BV komt) maar pastte toen nog niet in m'n broeken owv bredere heupen. Nu krijg ik regelmatig te horen dat ik precies nog lijk te vermageren maar ik heb thuis geen weegschaal dus zou het niet weten. M'n broeken krijg ik stilletjes aan wel terug aan. :)

12. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Binnen een maand was ik weer terug op mijn startgewicht van voor de zwangerschap (63 kilo). Nu zit ik op 61 kilo en moet ik er echt tegen eten. Ik word er soms naar van, dan heb ik om 10.00 uur 's ochtends 3 boterhammen en een plak ontbijtkoek op en ik word alweer flauw van de honger. Tijdens de voedingsperiode van mijn oudste dochter had ik dit ook.

Ik geniet echt van een -lovehandlesvrije- periode. Als ik stop met voeden zijn die er ook zo weer..haha..
    Voor mij is het dus geen fabel maar waarheid.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik was 18 kg aangekomen, 16 was ik er zo kwijt. De laatste 2 toen ik koemelkvrij dieet ging volgen. Inmiddels 1 a 2 kg lichter dan voor de zwangerschap. Als ik het snoepen laat, val ik denk ik nog wel een beetje af. Wel heb ik extreem veel honger, eet zo 10 boterhammen op een dag, 's avonds bord vol eten, fruit en koekje tussendoor, kan blijven eten.

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Bij mij klopte het wel.

Ik ben maar 5 kilo bijgekomen tijdens de zwangerschap en tot nu zijn er zo'n 15 kilo vanaf. dus ben nu lekker 10 kilo lichter dan voor de zwangerschap.

15. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hier ook iemand die behoorlijk afgevallen is van de borstvoeding. Het duurde wel even voordat ik weer op mijn oude gewicht was (3 maanden). Maar daarna ging het snel. Ik zit nu zo'n 8 kg onder mijn oude gewicht. En ik was niet ontevreden. Nu moet ik echt zorgen dat ik voldoende blijf eten, anders ben ik zo weer een kilo kwijt. Hoewel ik het prettig vond dat ik snel mijn zwangerschapskilo's kwijt was, vind ik nu soms wel lastig hoor om voldoende te eten. Maar ik vind het niet zo erg om daarvoor te stoppen met de borstvoeding.

Groetjes Mariska

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, niet afgevallen door de BV, maar ik was ook maar 10 kilo aangekomen en omdat Thirza nogal een zware baby was, was ik daarvan 9 kilo alweer kwijt direct na de bevalling.
    Die laatste kilo, en nog 6-7 extra, gingen ervan af toen ik op een koemelkvrijdieet ging, ws een combi daarvan met erg slechte nachten/oververmoeidheid.
    Nu ik qua vermoeidheid weer bijkom, zijn er gelukkig weer 5 kilootjes bijgekomen en zit ik mooi op 59 :)

17. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    bij de oudste was ik na 6 mnd bv te hebben gegeven lichter dan voor de zwangerschap. Ik at heel veel maar viel toch stiekem een halve tot een kilo per maand af (door de bv denk ik). Nu gaat het weer zo, maar mag nu wel wat sneller, maar dan moet ik de ijsjes maar laten staan en dat vind ik best een beetje moeilijk haha

18. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    oja bij de oudste 10 mnd bv gegeven. Was daarna echt super slank zelfs nog slanker dan in de puberteit, heerlijk... heb er niets voor hoeven doen. Maar het gaat met hoe langer je bv geeft hoe meer je verbruikt en af kan vallen, maar het gaat langzaam (moet ook, anders komen er afvalstoffen in de melk)

19. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik paste vorige week al weer in mijn oude kleren.Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan ik denk ook niet dat ik alle kilo's kwijt ben.Maar ik ben al lang blij mijn oude kleren weer aan te kunnen.helaas heb ik nog wel een flubberbuik dus ik wil straks wat buikspier oefeningen gaan doen,en anders moet ik maar weer onder het mes ;) (grapje hoor)
    Ik ben in mijn 1ste zwangerschap namelijk nooit mijn kilootjes kwijtgeraakt maar nu wel ineens.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier eigenlijk niet afgevallen door de borstvoeding, ik ben beide keren eigenlijk gewoon afgevallen door te bevallen ;)! Zeker de eerste zwangerschap, toen was ik namelijk van de 9 kilo's die eraan zijn gekomen in de zwangerschap er na een paar dagen weer 8 kwijt ;). Bij de tweede zwangerschap bijna hetzelfde, alleen dan andere kilo's.

Deel Deze Pagina