ik viel snel af na de bevalling en was al snel op mijn oude gewicht. vanaf 6 maanden bv werd ik langzaamaan tè licht. ik voelde me slap en flauw en werd lichter dan ik ooit heb gewogen. alles kon ik eten! wauw! toen ik vanaf 10 maanden veel minder bv ging geven viel ik ook niet meer af maar bleef het zo. nu ik gestopt ben zitten er gauw weer een paar kilootjes bij zonder dat ik anders leef. ik weeg nu weer net zo veel als voor de zwangerschap. helemaal prima! vooral de eerste 6 maanden merkte ik echt dat ik veel meer moest eten, en had ook heel gauw weer honger. dus hier echt geen fabel! maar ik geloof wel dat het voor iedereen anders is.
Ik ben niet zozeer afgevallen, maar merkte dat ik ongeveer evenveel at als toe ik zwanger was, en niet aankwam. Ik heb erg overgewicht en was nauwelijks aangekomen tijdens de zwangerschap en kon dus meteen alles weer aan. Je gebruikt over het algemeen meer calorie"en als je borstvoeding geeft en als je een beetje oplet, val je vaak wel wat af. Het gaat echter niet om kilo's per week (helaas?)
Dat zou ook niet goed zijn, want dan komen er afvalstoffen in je melk. Ik ben ook te zwaar en wil ook zeker nog wat kilo's kwijt, maar niet zolang ik bv geef. Zolang ik niet aankom vind ik alles best!