Wanneer menstrueerde jij met volledige bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gabrielatje, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Wij willen graag eind dit jaar voor een 2e gaan beginnen met klussen, maar ik geef nu nog volledige bv en menstrueer dus nog niet.

Ik ben benieuwd hoe lang het bij jou duurde dat je weer ongesteld werd en hoeveel bv gaf je nog en hoe lang al.

Nou ben benieuwd :D thanks alvast:)

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Bij mijn oudste na ongeveer 9 maand en nog maar 4 voedingen per 24 uur... ik had het toen niet gemist hoor! Maar ja als graag voor een tweede wil gaan dan is het natuurlijk wel handig.

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    bij beide alweer rond de 4 maanden helaas.....

Geef nu nog steeds bv, `s ochtends en `s avonds

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Precies met 5 maanden voor het eerst gemenstrueerd. Ik gaf toen nog ongeveer 3 nachtvoedingen en 4 voedingen overdag. Hij dronk (drinkt) heel vaak bij me.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben in januari bevallen en in mei was ik weer ongesteld. En ook al weer helemaal regelmatig meteen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    bij allebei met 21 maanden. Ze dronken toen nog zeker 4 keer op een dag en bij de jongste tandemde ik toen ook nog.

7. rosa08

rosa08 Niet meer actief

13 maanden mijn eerst menstruatie

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 8,5 maand. Ik gaf toen nog 4 voedingen. Vanaf 6 maanden helemaal geen nachtvoedingen meer.

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Met zes (of was het zeven?) maanden bij 5 tot 7 keer kolven.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik weet het nog niet maar heb wel even een vraagje... hebben jullie al die tijd voorbehoedsmiddelen gebruikt? want ik had begrepen dat je ondanks je niet ongesteld was, toch vruchtbaar bent tijdens die bv periode... of heb ik dat verkeerd begrepen??

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De kraambloedingen waren goed en wel over en een paar weekjes later begon mijn menstruatie al weer. Ik gaf toen uiteraard nog volledig borstvoeding inclusief nachtvoedingen om de 3 uur. Het hangt dus echt heel erg van de persoon af.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva hebben we niets gebruikt omdat we snel een tweede wilden, dit keer heb ik met 6 weken een spiraaltje laten plaatsen omdat we 2 kinderen wel genoeg vinden. Je eerste eisprong is voordat je voor de eerste keer ongesteld wordt, dus je weet nooit wanneer je opeens wel vruchtbaar bent.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na 2-3 maanden hier gewoon de menstruatie weer hoor.
    Ongelooflijk irritant, maargoed.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee nooit voorbehoedsmiddelen gebruikt. Ik ging uit van de werking van LAM de eerste maanden en daarna (toen de cyclus op gang was) combineerden we het met NFP. Ik ben al bijna 20 jaar pilloos en daar voel ik me erg prima bij!

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik gaf nog volledige bv incl 2 nachtvoedingen tot 6,5 maand. toen ging het naar 1 nachtvoeding. rond 7,5 maand werd ik voor het eerst weer ongie, mn productie daalde toen ook zo enorm, dat ik gestopt ben met voeden... ik had ook meteen mn eigen cyclus weer terug en toen we 3 maanden later voor een brusje gingen was ik meteen weer zwanger...

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik met 4 maanden een keer, met 5 maanden een keer (tot 4 maand sliep ze door) en sinds toen nog niet weer. Ze is nu bijna 10 maanden, maar ze laat er nu niet meer dan 4 uur tussen, dus zal daar wel aan liggen. Vind het niet erg in elk geval.

17. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nog steeds niet. Mag van mij wel weer op gang komen hoor.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij gebruiken verder alleen condooms. Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling, ben heel benieuwd wanneer het weer komt. Ik hoop eerlijk gezegd dat het wel komt na een maand of 9, zodat ik kan zien hoe mijn cyclus is, want misschien gaan wij volgend jaar ook al wel snel weer bezig voor een brusje. :)

19. MG2009

MG2009 Niet meer actief

na 13 mnd.

20. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Zo de meeste zijn toch wel snel, maar geven ook een stuk minder bv dan. Ik heb vanacht 4 keer moeten voeden pff wil echt graag dat ze gaat doorslapen. Heeft iemand nog tips? Ik heb net nog pap in een flesje geprobeerd, maar mevrouw schreeuwd het uit en doet echt opstandig...ze drinkt alleen water uit een flesje :S

Maar nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik wil graag weer ongi worden zodat er hopelijk een beetje ritme inkomt en het leeftijdsverschil niet te groot gaat worden,want wij vinden het erg fijn als dat niet te veel wordt.

Ik probeer er nu min 4 uur tussen te laten,maar dat gaat dus echt niet...ik dacht dat ik op 6 voedingen per 24 uur zat, maar ik zit dus op zo'n 8 a 9 voedingen.

Bedankt voor alle reacties, kijk je weet het nooit hoe het bij jezelf gaat, maar wel goed om te weten hoe het bij andere gaat toch

Deel Deze Pagina