Sinds vorige week woensdag was ons meisje van 20.00-0.00 uur wakker en kon elke keer als ik haar aan de borst legde wel drinken. De hele week bleef dit zo en gisternacht kwam ze van 2.00-4.00 uur. Ze drinkt dan, word moe, valt in slaap en zo gauw ik haar in haar bedje leg word ze weer wakker en begint te huilen. Gisteravond begon ze om kwart over 10 tot 0.15 uur. Ik heb mij laten vertellen dat dit 'clusteren' kan zijn. Ik heb geen moeite om 's nachts uit bedte gaan, maar toen de wekker vanmorgen ging was ik echt wel even moe! Gisteravond geprobeerd ons meisje wat eerder wakker te make, ze werd wakker, maar kwam toen om kwart over 10 nog. Is dit herkenbaar en hebben jullie eventuele tips hoe hiermee om te gaan? Gewoon blijven toegeven aan haar 'voedingsvraag'?
Inderdaad gewoon toegeven! Je kunt nu naast het clusteren ook in de regeldagen zitten. Meeste kindjes zijn s avonds onrustig en willen vaak drinken. Vaak gaat het na 3 maanden vanzelf over. Hier klopte dat precies. Na een paar weken ging ze 's nachts ook langer slapen. Hier was het clusteren vaak tussen 17/19 en 22u.
Ik zou die wekker ook laten voor wat het was en alleen de nodige afspraken in de ochtend plannen. Maar in mijn verlof sliepen wij heerlijk tot een uur of 10 en als we weg moesten deed ik dat 's middags.
Had m'n wekker vanmorgen gezet voor kraambezoek wat om 10 uur kwam, vandaar! Normaal gesproken zet ik deze 's morgens inderdaad ook niet!
Heel herkenbaar. Hier ook een meisje wat heel lang wilde clusteren. Na 3 maanden was het zo goed als over. De enige tip die ik heb: gewoon er aan toe geven en het je zelf zo comfortabel mogelijk maken. Lekker op bed/bank, boekje erbij, tv of laptop, wat te drinken en wat lekkers.
Zo deed ik het idd ook. Toen ik er midden in zat vond ik het best zwaar. Nu zou ik het wel gezellig vinden haha.
Haha, idem! Ik heb best een beetje gevloekt af en toe hoor... Dat was dus voordat ik me er bij neer had gelegd, haha.
Hier heb ik de eerste weken ook heel veel op mijn zij op de bank of op bed doorgebracht met mijn dochter aan de borst . Vaak savonds maar ook ooit een paar uur in de ochtend. Wilde nergens anders slapen dan tegen mij aan/aan de borst. Gewoon lekker aan toe geven, met een weekje of 4/6 werd het veel minder en hoewel ik toen blij was als ik even 'vrij' was, mis ik dat knusse nu soms best wel PS: Knal die wekker er uit, zolang je lekker verlof hebt!
Lydia begint vaak rond een uur of 5 met clusteren en dat gaat dan door tot een uur of 9 en dan begint ze aan de nacht. Probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven, maar soms met ze echt even wachten als ik met het eten of met daniel bezig ben. Heb liever dat ze savonds zoveel/vaak wil drinken dan snachts