Onze kleine meid is nu 6 weken oud en slaapt sinds ze een week of 2 is 'snachts periodes van een uur of 5. 's avonds tussen 10 en 11 krijgt ze de laatste voeding, hierna leggen we haar in het ledikantje (naast ons bed) en gaat het licht uit. Ze is dan vrijwel meteen rustig (soms met hulp van een speentje) en slaapt tot een uur of 4/5. Dan voed ik haar en daarna leg ik haar weer terug in bed waarna ze weer slaapt tot een uur of 8/9. Ze ligt naast me, maar ze huilt 'snachts niet als ze wakker wordt. Terwijl ze overdag echt wel gaat krijsen als ze honger heeft en het haar te lang duurt! 's Nachts kan ze zo een uur liggen gymnastieken en dan ligt ze te kreunen en te steunen, soms oogjes dicht en soms wagenwijd open, maar net of ze ligt te wachten, zo van: het is nacht dus ik mag niet teveel lawaai maken, ik wacht wel rustig tot mama me eruit haalt.. Afgelopen nacht heb ik het wat langer 'aangekeken' en haar tot half 6 laten liggen. Wederom heeft ze niet gehuild en lag ze weer wat te rekken en te strekken en te kreunen, maar verder heel rustig... Is het wel verstandig haar direct te voeden als ze wakker wordt? Of kan ik zo toch wel rustig aan de nacht wat gaan oprekken?
Als je haat voed, drinkt ze dan wel goed? En als je haar laat s nachts, wanneer gaat ze dan huilen? Misschien kan je dat een keertje uitproberen, dan weet je wanneer ze echt honger heeft.
Ja ze drinkt die nachtvoeding wel goed. Vaak beter dan overdag wanneer ze soms maar kleine beetjes wil en vervolgens na een uur weer komt.. Ik wou haar dus vannacht ook wat langer laten liggen en heb dat dus tot half 6 gedaan, maar had zo ook een uurtje langer kunnen zijn denk ik.. Lastige is dat ik wel wakker van haar wordt dus zelf niet echt door kan slapen
Ja dat is herkenbaar, ik word ook snel wakker van ieder geluidje. Ik zou geloof ik proberen een nacht te kijken wanneer ze er wel zelf om vraagt. Onze uk is even oud en slaapt s nachts al lekker tot 7 uur, misschien als je dit eenmaal geprobeerd hebt, zij ook langer blijft slapen. Maar dat zegt mijn gevoel, ik ben nog niet zo ervaren
ik zou haar laten komen, hoe drinkt ze als je haar dan aanlegt als ze wakker is maar niet huilt om voeding? En misschien een optie om haar op haar eigen kamertje te laten slapen, zodat je wel zelf door kan slapen?
Ze drinkt dan wel goed, maar dat is denk ik omdat ze dan natuurlijk al een paar uur niks heeft gehad en er dus wel ruimte is voor nieuwe melk, alleen écht honger heeft ze dan volgens mij nog niet, dus zou ze het nog wel langer vol kunnen houden 's nachts.. maar ik heb dan liever dat ze ook echt slaapt, vind het ook wel sneu dat ze de halve nacht wakker is 'in haar eentje'. Aan de andere kant denk ik dat als ze dat zelf niet leuk zou vinden ze het wel zou laten merken want dat doet ze overdag ook wel! En heel vaak slaapt ze ook wel, maar is ze heel erg beweeglijk en ligt ze ontzettend te kreunen en te woelen. Soms doet ze ook ineens een schreeuw dan denk je dat ze wakker is, licht aan, slaapt ze gewoon weer verder Ik wil haar eigenlijk pas op haar eigen kamer laten slapen als ik echt zeker weet dat ze in principe de hele nacht door kan slapen. Haar kamertje is namelijk boven en onze slaapkamer beneden. Nou is de trap direct om de hoek van de deur van onze kamer en haar kamertje recht boven de onze én zal er eerst wel een babyfoon aan te pas komen, maar toch..
Hmm lastig, je moet je eigen gevoel na gaan! Misschien kan je je vraag neer leggen bij de lactatiedeskundigen hier op ZP?! Ons zoontje heeft nooit bij ons op de slaapkamer gelegen ,altijd met babyfoon, zo kon man lief rustig doorslapen als ik hem ging voeden, heb een heerlijke stoel voor op de kamer, zoiezo kan ik niet liggend voeden. Succes
Hier ook een nachtelijke gymnastieker haha. Vaak ook gepaard met een serie van geluiden, waarvan je je soms afvraagd wat doet hij toch hihi. Ook wat jij beschrijft, soms met zn ogen open en soms half slapend met de ogen dicht. In tegenstelling tot jou dochtertje laat die van mij dus wel duidelijk horen dat hij eten wil. Het begint vaak met een zielig kreuntje en vorderd zich in een ik heb honger huil hihi.Ik denk dus dat ze gewoon lekker zichzelf aan het vermaken is. Zoals je zelf aangeeft laat ze namelijk overdag wel precies weten waneer ze eten wil. Ik denk dat je haar lekker kan laten liggen tot ze zelf zoiets heeft van joh ik heb honger . Succes !
Als jij vind dat ze overdag niet erg super drinkt zou ik de nachtvoeding nog even aanhouden. Als je toch waker bent lijkt het mij niet een grote moeite om haar ook aan te leggen...
Onze meiden vroegen 's nachts anders om voeding. Overdag erg ongeduldig en vrij snel hard huilen, maar 's nachts alleen mopperen en steunen en draaien. Dit blijkt gewoon hun manier van aangeven dat ze honger hebben. Zolang ze meteen en goed drinkt, zou ik gewoon blijven voeden zodra ze onrustig wordt.
Mijn kindje slaapt naast me (in bed ), en zoekt zelf mijn borst/lijf als ze honger heeft. Huilt er 's nachts nooit om, ik word gewoon wakker van wat gepruttel en zie dat ze me 'zoekt'. Ze drinkt meestal goed en rustig, doet en dikke boer achteraf en gaat dan tevreden weer slapen. Ik zou het zo laten, zeker omdat je kindje pas 6 weken is. Misschien op den duur dat je wel wat kan 'rekken', maar als ze huilen hebben ze vaak al eerder tekenen afgegeven he? Huilen om honger is in mijn ogen 'te laat', maar het is soms zoeken naar wat honger is en niet. Ik merk het meestal wel: als ze meteen flink aanhapt en stevig drinkt heeft ze honger. Soms huilt ze om wat anders dan honger en dan hapt ze ook amper echt aan (is meestal niet 's nachts, maar overdag als ze slaap heeft en die niet kan vatten).
Oh trouwens, ik probeer bij het steunen en kreunen eerst een speentje, maar als dat niet helpt, dan is het gewoon honger. Ook al gaat ze niet hard huilen.
Ik zou ook gewoon aanleggen hoor, kan geen kwaad. En misschien slaapt ze daarna wel weer lekker verder.
Ze slaapt inderdaad meestal 's nachts weer gewoon verder als ik haar om 4 of 5 uur gevoed heb. Heb het vannacht eens wat langer aangekeken, om kwart voor 7 begon ze wat te jengelen toen heb ik haar maar gepakt, daarvoor lag ze echt nog te slapen, maar wel kreunen en steunen.... dus ik heb vanaf een uur of 4 niet echt geslapen Na de voeding ligt ze nog een uur zo te kreunen en daarna 'valt' ze pas in een 'stille slaap'. Maar dat is ook zo als ik om 4 uur voedt, dan ligt ze daarna ook eerst een uur te kreunen en te hikken.. Ze had vanmorgen wel een enorme poepluier, zou dat kreunen met krampjes te maken hebben? Ik gebruik overdag wel cinababy als ze na de voeding erg onrustig blijft en dat lijkt wel te helpen.
Dat steunen en kreunen heeft volgens mij niets met honger te maken. Beide kinderen begonnen rond die leeftijd ook daarmee. Als het honger is dan huilt een kleintje wel Je voelt het heel goed aan hoor ts
kan ook zo zijn, dat ze wakker wordt ...en dan even niet snel genoeg weer opnieuw in slaap kan vallen en daardoor dus ff wakker is... Ik test ook met een speentje....maar zodra hij echt handjes gaat sabbelen enz en echt hongergeluidjes maakt leg ik hem aan.. soms wordt mn zoontje half wakker ook btj kreunen, ik geef dan bijv zn speentje..en een uur later komt ie dan "echt".... hij makat inmiddels ook een lange ruk van 1930 ongeveer tot 0330 ( soms komt ie eerder) ...en dan test ik dat dus zo..als ie bijv al om 0030 wat ontwaakt..en met speen ineens weer 3 uur verder slaapt...ik denk dan zo...hij had niet erge honger, ander sgeeft hij dat echt wel aan...verschil is wel dat mijn zoontje overdag gewoon goed drinkt...
Vannacht heeft ze lekker geslapen tot half 7, toen begon ze ook echt te huilen (nouja een soort voorstadium van). Moet ik wel zeggen dat ze pas om half 1 sliep waarschijnlijk doordad mijn ouders hadden opgepast en ze mij toch wel gemist had (ik was op de buurtbbq 2 huizen verderop en ben heen en weer geweest om te voeden) en dat even in moest halen toen ik weer thuis was.. Maar blijkbaar heeft ze toch 'snachts een slaapje van zo'n 6 uren (van 11 tot 5), hopelijk wordt dat nog ietsje langer tegen de tijd dat ik weer aan het werk ga, dan hebben we een prima ritme! Overdag komt ze nu wel wat vaker, vooral 's morgens. 's Middags heeft ze vaak weer een langer slaapje van ruim 4 uren en dan 's avonds is het weer onrustig.