opeens borstweigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door namoli, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    beste

sinds vanmiddag weigert mijn zoon opeens de borst. hij geeft aan dat hij wil drinken en honger heeft en als ik hem wil aanleggen dan 'bijt' hij keihard in de borst. Hij huilt erboven op nog heel hard bij. Deze nacht en vanmorgen heeft hij nog goed gedronken. In middag heb ik dan fruitpapje gegeven en had hij geen honger meer. Maar bij avondvoeding weer van hetzelfde. hongersignalen en duim zuigen. Ik geef de borst en weer 'bijt' hij bij de eerste hap. Hij doet zelf geen moeite om te zuigen of aan te happen. Hij blijft bijten en trekt dan heel hard aan de tepel. en een hele gekrijs bovenop. Ik heb dan een flesje gemaakt met nutrilon 1 (ong 165ml) en hij heeft er 150ml in 1keer van opgedronken. Ik ben bang dat hij geen borstvoeding meer wil en voel me heel onzeker nu. Hopen dat deze nacht weer alles normaal verloopt en anders zal ik morgen proberen te kolven. Weten jullie wat er aan de hand is of hebben jullie eventueel tips???

2. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    beste, we zijn intussen een paar dagen verder. Baby weigert niet meer de borst maar het 'bijten' blijft. Hij bijt en dan trekt hij heel hard aan de tepel, zeker een 5tal keren per voeding en dan een grote glimlach op zijn gezicht. Hij wordt zelfs rood zo hard bijt hij? ik heb het al genegeerd, auw geroepen, gezegd: dat mag niet, zijn hoofd tegen houden zodat hij niet kan trekken maar hij blijft dit doen. Met mijn melkproductie is er niets aan de hand (geen overproductie en ook niet te weinig)

Wat kan ik hiervoor doen?
    En waarom doet hij dit?

alvast bedankt

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
  4. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    bedankt voor de link...het is intussen al veel geminderd dat bijten doordat als ik merk dat hij gaat bijten ik hem dan heel dicht tegen me aan duw zodat hij niet kan trekken. Ook weigert hij de borst niet meer en kunnen we weer rustig verder doen:D

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    gelukkig, fijn om te horen!

Mirjam

Deel Deze Pagina