Baby hapt /zuigt niet goed

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by vita, Mar 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vita

vita Bekend lid

Jul 18, 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi, ik heb een vraagje.
    Mijn baby is geboren op 24 februari, vorige week. De bv ging eigenlijk meteen redelijk goed, behalve dat hij af en toe niet goed de borst nam, niet goed vacuum zoog. De dagen daarna ging dat steeds beter, mede door de goede begeleiding van de kraamverzorgster.
    Nu 4 dagen zonder begeleiding, en hij doet het erg slecht. Mijn productie is meer dan voldoende, en alles zou goed moeten gaan, maar ik ben nu heel lang bezig met voeden.
    Ik probeer steeds verschillende houdingen, maar dat lukt de ene keer wel, en de andere keer niet.
    Volgens de kraaverzorgster is hij te "lui".... word het hem te makkelijk gemaakt, omdat er genoeg melk is. En dat hij met zn tong niet de goede beweging maakt.

Wat kan ik verder nog proberen? Ik word er hopeloos van, en het frustreerd eorm.
    Ik wil heel graag bv blijven geven, maar op deze manier is het niet vol te houden.
    Ik hoop dat jullie mij een paar tips kunnen geven?
    Alvast bedankt
    Groetjes Vita

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Er moet meegekeken worden met een voeding om te kijken waarom je kleintje niet goed aanhapt en drinkt.

Ook moet er gekeken worden hoe je productie weer omhoog gebracht kan worden.

Dit kost tijd en een plan op maat is nu belangrijk.

Ik wil je dan ook adviseren om een afspraak te maken met een lactatiekundige bij jou in de buurt. Dan kan je een plan op maat bespreken.

Groetjes Saskia

3. vita

vita Bekend lid

Jul 18, 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Oké dank je wel, groetjes Vita

Share This Page