Hallo dames, Na jaren te horen te krijgen dat ik nooit verstandskiezen zou krijgen is er op wonderbaarlijke wijze 1 doorgekomen. Nu ben ik een aantal weken geleden bij de tandarts geweest en ze verwees mij door naar de kaakchirurg, omdat hij nog ondiep lag. Ik geef nog met veel plezier borstvoeding en vroeg aan het ZH of dat het wel kon met trekken. Ja dat kon wel alleen de medicatie werd dan paracetamol. Nu ben ik als de dood voor de tandarts en ben super blij met mijn nieuwe lieve tandarts. Maar de gedachte van kaakchirurg maakt me dus erg nerveus. Nu ben ik zo bang dat paracetamol niet genoeg zal zijn tegen de pijn, maar wil ook absoluut niet stoppen. Iemand ervaring ??
Heb je last van die kies? Ook als ie diep ligt kun je hem best met wat extra zorg schoonhouden meestal. Het is nergens voor nodig om een verstandskies meteen weg te halen hoor! Ik kreeg tijdens elke zwangerschap een doorkomende kies. Eentje was half door, die heb ik er na een jaar of acht uit laten halen, omdat er toch een gaatje in was gekomen, de rest zit er nog gewoon. OK even wat meer floswerk en met interdentaal borsteltje in de weer, maar zolang ze goed zijn zie ik niet in waarom ze er uit zouden moeten.
Maar heb jij last van je verstandskies? Ik heb alle 4 verstandskiezen nog, ook al wilde de tandarts ze uittrekken. Geen haar op mijn hoofd die gezonde kiezen uit laat trekken.
Hoi, Ja bij mij is er te weinig ruimte en steeds als hij een beetje doorgroeit druk hij tegen m'n wang waardoor die spier ontsteekt. Anders had ik hem ook laten zitten haha.
Ook bij mij kwam er tijdens mijn zwangerschap een verstandskies door. Deze ligt scheef dus ben ook doorgestuurd naar de kaakchirurg. Hier ben ik ook geweest zes weken na mijn bevallig. Ik ben weer weg gestuurd en mag een afspraak maken als ik geen borstvoeding meer geef. Dit ook ivm napijn en medicijnen hiervoor. Als ik eerder last krijg kan ik bellen en halen ze de kies er alsnog uit. Succes!
Mijn verstandskies was ontstoken geraakt toen ik nog bv aan mijn zoontje gaf en moest dus ook getrokken worden. Gelukkig was dit geen probleem. Met de verdoving werd speciaal rekening gehouden en erna mocht ik inderdaad alleen maar paracetamol tegen de pijn hebben, dit had ik de volgende dag eigenlik niet meer nodig. Ik heb wel heel duidelijk van te voren aangegeven dat ik nog bv gaf en kreeg eigenlijk alleen maar een hele positieve reactie daarop van de kaakchirurg: dat zouden meer vrouwen moeten doen. Veel sterkte alvast, maar mij is het alles meegevallen!
Eerlijk, ik had het niet getrokken met alleen paracetamol... Maar het is natuurlijk voor iedereen anders, niet iedereen heeft er even veel last van!
Ik heb 3 verstandskiezen tegelijk laten trekken toen de jongste 3 maanden was. En dus inderdaad alleen paracetamol genomen. Ik vond het goed te doen hoor, viel me alles mee. Tuurlijk voelde me even niet op en top, maar heb er niet wakker van gelegen.
Je mag ook gewoon ibuprofen bij borstvoeding, zelfs in combinatie met paracetamol, dus ik zie hei probleem niet zo. Kaakchirurg heeft dus niet zoveel verstand van bv en medicatie.
na mijn tweede bevalling had ik ook binnen twee weken een verwijzing naar de kaakchirurg. ik had veel pijn en wist ik veel dat het ook anders kon, dus kies laten trekken, mocht door de verdoving 24 uur niet zelf voeden (afschuwelijk vond ik dat, want van tevoren hadden ze gezegd dat ik kon blijven doorvoeden) ons manneke was net 2 weken oud en ik had nog geen voorraadje, was echt heel boos! heb er zeker een maand heel veel last van gehad (de kies lag wel dwars, dus ze hebben flink moeten wrikken). na de derde bevalling na 6 weken hetzelfde verhaal... doorverwijzing naar de kaakchirurg, had nu een ontstoken kies... ik kon nu gelukkig nog een voorraadje aanleggen voor 2 dagen voordat ik ging, maaaaar.... toen ik op die stoel zat in het z'huis (ik zag er zooo tegenop pff, was bang voor weer die pijn een maand lang! dus dat zei ik tegen de chirurg) zei de beste vent, waarom nu? waarom niet wachten tot je klaar bent met de bv?? ga die ontsteking te lijf met waterstofperoxide (dacht ik) en kom alleen terug als het ondraaglijk wordt voor je. als je geen bv geeft kan je tenminste gewoon pijnstilling nemen, dus ik zou wachten zei hij... kortom, de kies zit er nog in!
Heb het effe opgezocht en inderdaad op apotheek.nl staat dat je gewoon ibuprofen mag nemen . Vind het wel slecht dat ze dat niet eens weten bij een kaakchirurg. Ik had het aan degene gevraagd waar ik de afspraak maakte en die zei dat ik alleen paracetamol mocht gebruiken. Beetje raar allemaal. Bedankt voor de opheldering
Krijg je behalve een baby ook een verstandskies als je zwanger bent ofzo ? hier dus hetzelfde verhaal. En omdat ik serieuze tandarts-angst heb, heb ik de last van die kies keurig genegeerd. heb er eigenlijk al 10 jaar last van (ja echt.. zucht) maar nu de kies door is, is de last erger. En sinds vier dagen echt niet te harden. Maar geef dus BV, nog 4x per dag, baby is zeven maanden. ] Kan de verdoving wel/niet in combinatie met voeden? Weet iemand hoelang je dan moet wachten?
Je mag idd ibuprofen en paracetamol. Ik heb 3 verstandszieken laten trekken met alleen een beetje paracetamol daarna, de pijn is prima te doen hoor. Je krijgt wel een verdoving namelijk in je kaak. Ik zou dat wel even navragen bij de kaakchirurg wat hij daar in spuit, enmisschien moet je daarna even voor de zekerheid 2 voedingen afkolven of zo. Maar voor de pijnstilling naderhand is paracetamol op zich al voldoende. Ik doe liever geen ibuprofen omdat dat ook de bloedstolling iets vermindert (wel relatief, maar als het niet hoeft dan liever niet).
Dit dus. Ik zou banger zijn voor de verdoving en de bacterieën die in de bloedbaan komen. Verstandskies trekken is een vies werkje. Ik heb ze allevier nog, maar heb het bij manlief gezien. Die moest ook spoelen met peroxide en kreeg ab. Dus als het kan zou ik wachten tot na de bv!