Onrustige baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Matonneke, Mar 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    Hallo,

Ik zit eigenlijk met een vraagje.
    Onze dochter Ayessa is geboren op 5 februari 2013.
    Vanaf het aller eerste moment was het een ontzettend makkelijk rustig meisje.
    Ze drinkt gulzig één borst leeg en gaat na een schone luier weer tevreden slapen.

Rond dag 10 was daar dan de regeldag. (eigenlijk 2) Ze ging van om de drie uur drinken naar om de twee uur.

Daarna heb ik gelijk een borstontsteking gehad (niks voor genomen) de borstvoeding is toen ietwat terug gelopen, maar door haar extra vaak aan te leggen en beide kanten aan te bieden is het weer helemaal bij getrokken.

Nu is ze sinds drie dagen erg onrustig. Ze huilt heel veel, wil eigenlijk om de 1,5 uur wel aan de borst. (niet alleen als troost)
    Ik heb zelf niet het idee dat het krampjes zijn. (ook alles tegen geprobeerd)
    Ze heeft nog steeds genoeg aan één borst per keer. Ik heb zelf het idee dat ze extra hongerig is.
    Kolven ben ik nog niet aan begonnen, omdat ik bij mijn beide zoons vreselijke overstimulatie heb gehad.

Ze is in 14 dagen 860 gram aangekomen. Dus iets te kort komen lijkt mij niet?!?
    Het is erg naar om te zien dat ze wat ontevreden lijkt te zijn. Kom ik dan niet onder het kolven uit??

(ze spuugt niet, heeft flinke plas luiers en geen problemen met haar ontlasting, boeren doet ze bijna niet)

Wat kan er toch met het kleine meisje aan de hand zijn?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi

Het kunnen opnieuw regeldagen zijn. Die kunnen vaker voorkomen. Ik denk als ik jouw verhaal lees dat het ook zeker niet zo is dat je te weinig melk hebt.
    Ze kan ook een sprongetje maken in haar ontwikkeling, wat normaal is op de leeftijd van 1 maand, dan wil ze ook vaker drinken en is onrustig in haar gedrag. Probeer het geduld op te brengen, leg haar vaak aan en neem haar lekker bij je, tussen de voedingen door kan het haar helen om in een draagdoek lekker tegen je aan te liggen. Dat heeft meerdere voordelen; zij komt tot rust en jij hebt je handen even vrij om iets anders te doen.

Succes!
    mirjam

3. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    Hoi,

Allereerst heel erg bedankt voor je reactie!
    Het lijken inderdaad weer regel dagen te zijn.

Inmiddels drinkt ze overdag nog steeds maximaal om de twee uur, maar nog liever wat vaker. Ze lijkt dan voldaan los te laten, maar na een schone luier leg ik haar in het wiegje en wil ze weer opnieuw aan de borst. De kleine boef.
    Vandaag is het helemaal erg. Ze heeft in de afgelopen nacht 4,5 uur achter elkaar geslapen en is nu helemaal van slag. De lieve schat!

We gaan gewoon rustig door met voeden (ook al vind ik dat wel heftig nu ze echt heeeeeel vaak wil)

Het is ook wel weer genieten een kleintje zo vaak bij je.

Heel erg bedankt voor je advies en tips!!!

Share This Page