Hallo! Mijn zoontje heeft al vanaf week 2 spruw, hij is nu vrijdag 10 weken. Nu is hij er al voor behandeld en ik en het is nog steeds niet over. Kan ik nu nog wat anders doen, heb het idee namelijk dat het met mijn borsten ook niet over is.. en zo is het erg vervelend om borstvoeding te geven.. Heb al die tijd eigenlijk last gehad en gewoon door blijven gaan met de borstvoeding.. ik wil namelijk niet opgeven ivm de allergieen en astma in de familie.. Mijn zoontje heeft nystatine gehad, en ik heb een soort gel gehad. Groetjes
hoi wat vervelend dat het nog niet over is. ja, er is nog meer aan te doen. Als de gel niet voldoende helpt zou je zelf een pil, fluconazol, kunnen krijgen via de huisarts, dat helpt meestal wel omdat het wat sterker is. voor de baby is er niet hele veel anders, behalve gentiaanviolet, maar dat is niet in iedere apotheek verkrijgbaar. Het kan ook helpen om je dieet aan te passen, die schimmel gedijt bij zoet, dus zoveel mogelijk zonder suiker en liefst zoveel mogelijk zure produkten als yoghurt en karnemelk nemen. Lees ook eens: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Candida & Spruw - Candida Protocol Mirjam
Hoi, Bedankt voor je snelle reactie, ik ben met dit naar de huisarts gegaan.. en hij had mij dit medicijn ook voorgeschreven.. Alleen toen ik dit medicijn wilde ophalen bij de apotheek, toen zeiden zei dat ik hier geen borstvoeding mee mocht geven en dat ik dan maar flesvoeding moest gaan geven.. Ik wil dit eigenlijk helemaal niet, maar borstvoeding geven al zo lang met heel vaak pijn heb ik ook geen zin in.. Af en toe heb ik het dan helemaal gehad.. maar ik ben zelf een heel ziek persoon geweest en zou me zo schuldig voelen dat als ik stop met borstvoeding, dat hij dan ineens ziek zou worden.. eind augustus ga ik weer naar school 5 dagen in de week.. en om daar te moeten kolven zie ik ook echt niet zitten.. Ik weet niet wat ik moet..
hoi apothekers kunnen idd terughoudend zijn, maar je mag het echt wel gebruiken! Er kan wel iets in de moedermelk komen, maar dat is maar heel weinig, en bovendien kan het in dit geval geen kwaad als de baby ook wordt meebehandeld. Overigens is het advies van de apotheek om dan maar te stoppen met BV wel heel rigoureus en helemaal niet nodig! Je kunt het echt gerust nemen, en als je apotheek het niet mee wil geven vraag je of ze dan ter plekke even je huisarts bellen om te overleggen. Het is fijn dat de apotheek zorgvuldig is, maar dit medicijn mag echt wel! Succes. Mirjam