Wanneer stopte jouw kind?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Anne09, Dec 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Inmiddels geef ik alweer bijna een jaar borstvoeding en zit ik er steeds meer aan te denken om door te gaan totdat mijn kleine zelf aangeeft niet meer te willen. Alleen nu ben ik benieuwd hoelang dat bij jullie duurde. En dan bedoel ik niet stoppen doordat de voeding terug liep door bijvoorbeeld zwangerschap.

Mijn kleine is nogal gek op de borst dus ik denk dat het hier nog wel even duurt, maar ben gewoon erg nieuwsgierig. :D

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog geen tekenen van stoppen, met 26 mnd. :)

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Een week geleden opeens, met 11 maanden. Beetje te vroeg naar mijn mening... Het was ook echt plotseling!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zie banner!:)

5. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iets ouder dan 2. Hij was sowieso aan het afbouwen, kwam nog maar 1-2 keer per dag maximaal, soms zelfs 2 dagen niet. Toen ik ook nog zwanger werd, is hij na een paar weken compleet gestopt.

Ik vond het erg fijn om hem zelf te laten beslissen, hoewel het nog steeds raar was toen het stopte, heb ik er wel een heel fijn gevoel bij. :)

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Met twee en een half jaar is ze uit zichzelf gestopt. :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Met 26 maanden, ik was toen wel net zwanger, maar toen had ze zelf eigenlijk al afgebouwd.

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    De dag voor haar eerste verjaardag.

Zelf had ik nog veel langer door willen gaan, maar toen I. 10 maanden was kwam ik er achter dat ik weer zwanger was. En vlak daarna hoefde ze ineens niet meer. Ik heb het nog heel even kunnen rekken, maar de dag voor haar eerste verjaardag heeft ze voor het laatst gedronken. Een paar kleine slokjes, toen was het genoeg. En ze heeft er nooit meer om gevraagd :)

Ben heel benieuwd hoe lang D. gaat drinken!

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier met 23 maanden maar was toen 15 weken zwanger en 'bosje was op' volgens dochter.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Met 13 maanden, ik was toen drie maanden zwanger en het was op.

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Met bijna 15 maand. Ze ging steeds minder drinken, uiteindelijk alleen nog 's avonds en 's morgens.

Eerst wilde ze 's avonds niet meer (buikje vol denk ik). Nog een paar weken 's ochtends begonnen met borst. En toen draaide ze haar hoofdje opeens de andere kant op... En de dag daarna weer ;). Toen was het klaar. Ik heb nauwelijks nog stuwing gehad, dus ik denk dat het ook gewoon op was.

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik vond het trouwens wel heel jammer...

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ben nu wel een beetje jaloers ook jullie:)

14. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 2,5 jaar en dat is geel geleidelijk gegaan,hoop dat het nu ook zo gaat.Dat mannetje zelf aangeeft wanneer hij niet meer wil.
    Maar ben me ervan bewust dat dat moment er eerder kan zijn dan ik zou willen zoals bij jou Mopje.Lijkt me moeilijk,zo plotseling..
    Hier was er trouwens ook wel eens een pauze geweest (bij de middelste) van 1 a 2 weken en daarna wilde zoon weer volop drinken ;)

15. Linda86

Linda86 VIP lid

M was 3 jaar en 10 maanden. I is inmiddels 2 jaar en 3 maanden en drinkt nog steeds.

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Bedankt voor alle reacties.
    Veel variatie in de leeftijden zeg. Maar als ik zie hoe afhankelijk mijn zoontje nu nog is van de borst denk ik dat hij zeker tot twee jaar wil en waarschijnlijk langer. Voor mijzelf hoeft het niet zo nodig na een jaar, maar kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om het hem te ontzeggen.

17. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe afhankelijk hij er nu van is wil ook niet perse wat zeggen hoor. Mijn zoontje dronk ook nog heel vaak bij me met een jaar, zowel overdag als 's nachts. Maar nadat hij ongeveer anderhalf was, begon hij zelf heel erg te minderen.

Hangt vast ook weer van kindje tot kindje vanaf gok ik zo. :)

18. Met 8,5 maand ging hij de borst weigeren toen nog fulltime gekolfd tot hij 12 mnd was omdat hij ook geen koemelkvrije flesvoeding lustte. Daarna sojamelk gaan geven.

Share This Page