Even een vraagje..! Ik wil vrijdagavond een gezellig avondje met mijn man.. gewoon lekker thuis.. hapjes op tafel.. filmpje en natuurlijk wat ik al bijna 10 maanden niet heb gehad.. een lekker boswandeling ofzo haha. Nu ben ik al aan het kolven en dat gaat goed.. dus ik zat te denken als ik nu genoeg kolf.. dan kan hij vrijdagavond 1 of 2 flesjes krijgen.. maar hoe zit het nou precies? Ik ga natuurlijk niet dronken.. maar 2 glaasjes ofzo.. vanaf wanneer mag hij dan weer aan de borst? En hoe doe ik het dan als ik ondertussen wel stuwing krijg en mn borsten te vol zitten? Afkolven en weggooien? Das ook zonde! dus is er iemand die mij kan vertellen hoe dat werkt? Ik ben nogal een leek in de dit soort weet dingetjes!
wijntjes afmeten (140cc is 1 glas). En minimaal twee uur wachten na een glas. Dus minimaal vier uur na twee glazen. Maar ik heb ook wel eens drie uur gelezen, dat hou ik zelf liever aan voor de zekerheid. Op borstvoeding.com kan je de calculator hiervoor vinden trouwens. Want zie dat je aan boswandeling denkt vewerking van de alcohol ligt natuurlijk aan het percentage en de hoeveelheid. Als je tussentijds afkolft moet die melk weggooien want de alcohol verdwijnt niet meer uit de afgekolfde melk. Veel plezier vrijdag!
Ik doe er nooit zo moeilijk over. Je hebt na een wijntje of twee.... 0,3 promille in je bloed? Tja... Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Carnaval<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn, want alcohol wordt gewoon afgebroken
Gewoon eerst helemaal leeg laten drinken en dan een drankje nemen en dan minstens 2 uur niet aanleggen. En er rekening mee houden dat je lichaam nu echt veel en veel minder aankan, dus dat de kans dat je na 1 boswandeling op je hoofd staat erg groot is.
Idd na wijn of bier advies 3 uur wachten. Na 1 biertje (Karmeliet 8,4%) was t bij mij al goed geweest na 11 maanden hahaha! boswandeling zou ik na 1 klein glaasje dus zeker wel een uur of 5 wachten..
Hoe kom je bij 5 uur? Het feit dat ie misschien zwaar valt na een periode zonder alcohol heeft niets te maken met de snelheid van verwerken. Advies na 1 glas wijn is om 2 uur niet te voeden. Een half glaasje maakt niets uit. Vooral op letten hoe groot je glas is en hoe sterk je hem hebt gemaakt. Bij twijfel gewoon kolven en weg doen. En vooral lekker genieten van je avondje!
Nee idd niet daarom. Boswandeling zit iets van 17 of 18% op. Daarom iets van 5 uur, als 5% na 3 uur uit je bloed & melk is. Vrij logisch dat je na drank langer moet wachten.
Over het algemeen drink je minder van een sterker drankje. Daardoor is de hoeveelheid alcohol even groot na 1 glas wijn als na 1 biertje als na 1 whiskey. Daarom geldt dezelfde regel voor een glas wijn als na een boswandeling.
Hou idd de maat in de gaten; een glaasje wodka is qua volume natuurlijk iets anders dan een glas bier. Na een bierglas vol wodka zou ik een flink aantal uur niet voeden... waarschijnlijk mede doordat ik bewusteloos onder de tafel zou liggen, maar goed Zelf hou ik aan: 1 portie alcohol = 3 uur niet voeden. En een portie is dan dus bv een flesje bier, een glaasje wijn, of een borrelglaasje sterke drank.
Is dat twee uur wachten nadat je de allerlaatste slok hebt opgedronken? Of na de eerste slok? Wanneer gaan die wachturen precies in? Ik neem het zelf altijd ruim omdat ik dit dus niet weet.
Let wel: likeur schenk je in kleine glaasjes van max 40cc! En uiteraard na de laatste slok gaat de tijd lopen. 3 uur marge PER GLAS is safe. Dus 6 uur NA de twee boswandeling mag je weer voeden. Ik zou er 1 nemen en niet meteen twee glazen drank a 15%!
haha inderdaad. Heb van het weekend weer eens een glaasje wijn gedronken omdat mijn dochter nu 'doorslaapt' van 19.00- in ieder geval 05.00. maar van dat ene glaasje was ik toch behoorlijk onder zijl hoor.... Maar goed, ik hou gewoon tussen de 2 en 3 uur aan ná de laatste slok alcohol van 1 glas.
Ik heb nu 2x een half glaasje witte wijn gedronken (want sta dan al op mijn kop ) maar hou toch voor de zekerheid 2 uur aan tot de volgende voeding. Is dus wel even plannen aangezien mijn mannetje heel gezellig clustert in de avond...ik zorg dat ik dan in ieder geval een flesje afgekolfde melk van de ochtend klaar heb staan in de koelkast, mocht hij 'te vroeg' komen.