Combineren borstvoeding en kunstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Liefebees, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefebees

Liefebees Niet meer actief

Hallo meiden!

Mijn zoon is nu bijna 8 weken, en aangezien ik weer wil werken zijn we begonnen met combineren borstvoeding en kunstvoeding. Ik kolf niet omdat dat echt niet loopt.

tussen 17:00 en 08:00 's ochtends krijgt hij borstvoeding, en dus van 08:00 - 17:00 kunstvoeding.

ik ben begonnen met 1 voeding af te bouwen, daarna de 2e en nu dit dus.

Het ging heel goed met kunstvoeding, maar sinds 3 dagen drinkt hij kleine beetjes kunstvoeding, 40 cc, valt in slaap aan de fles en niet wakker te krijgen en vervolgens meld meneer zich weer naar 20/30 min met honger. Zijn ontlasting verloopt ook moeizaam. Gister na het temeraturen kwam de volle lading. 3 luiers in nog geen 5 min. Plasluiers zijn wel in overvloed. Ook vindt ik hem erg beweegelijk/druk met het hoofd.
    Daarintegen lacht hij wel veel.

help?!? Iemand tips/ideeën?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

borstvoedingskinderen zijn gewend aan kleine beetjes te drinken en het leren drinken uit een fles kost gewoon tijd. Bied steeds kleine beetjes aan en het zal op den duur beter gaan.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Kan je misschien een speentje met een groter gaatje nemen?
    Nr 2 ipv nr 1 bijvoorbeeld.
    Misschien moet hij te veel moeite doen om melk uit het flesje te krijgen, en valt hij daarom in slaap?

Ik denk dat hij nog moet wennen aan de kunstvoeding, en dat daarom zijn ontlasting nog wat moeizaam is.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die ontlasting kan komen door het wennen aan de flesvoeding, het is vaak toch iets lastiger voor de darmpjes.

Inderdaad even kijken naar de fles, is de speen groot genoeg, misschien een maatje groter proberen.

Ik had dat onrustige drinken ook bij het afbouwen. Bij de oudste was dat het begin van het eind van de borstvoeding. Daar kolfde ik fulltime, maar eenmaal met deels flesvoeding ernaast werd het drinken rommelig. Ook met de tweede en bewust afbouwen waren de dagen zo onrustig. Dat ging pas over toen ik helemaal op flesvoeding over was.

Ik hoop voor je dat je productie op peil blijft. Bij 8 weken al proberen te combineren is vaak niet succesvol. Pas met 9 maand is de productie daar stabiel genoeg voor.

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Viel hij aan de borst tijdens drinken ook in slaap? Inderdaad proberen een grotere speen. Ik weet niet wat je probeert om hem wakker te krijgen maar misschien helpt verschonen? En anders het flesje aanbieden na een slaapje.. dan zal hij niet zo snel in slaap vallen omdat hij dan nog niet moe is?!

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij prima gelukt hoor! Ik ben met 10 weken gaan combineren en geef nog steeds gecombineerd borstvoeding en kunstvoeding, het kan heel goed, kan altijd mis gaan.. maar dat kan ook als je volledig borstvoeding blijft geven. Mijn mannetje heeft 2x kunstvoeding gehad overdag en nu nog maar 1x overdag..(1x p.w. 2) uiteindelijk zal die, als de middagvoeding ook is afgebouwd, weer op volledig borstvoeding zitten:)

Deel Deze Pagina