Zo trots!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pluus, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Vanaf het begin lukte het niet om mijn meissie links aan te leggen. Rechts lukte wel maar door de slechte begeleiding in het ziekenhuis had ik gelijk al kloven!
    Een hele frustratie want doordat het aanleggen niet goed lukte is de bv niet goed op gang gekomen.
    Dit had weer als gevolg dat ze 10% afgevallen was etc etc etc!!

Uiteindelijk is het voeden toch goed opgang gekomen mede door het gebruik van een tepelhoedje.

Met 3 maanden ben ik naar de lactatiekundige geweest want het afbouwen van het tepelhoedje lukte niet.
    De lk gaf aan dat mijn tepels te vlak waren en dat het waarschijnlijk niet ging lukken om zonder tepelhoedje te voeden.

Nu viel me de laatste tijd al vaker op dat mijn tepels er na even drinken al steeds meer uitkwamen.

Nu ben ik net aan het voeden en uiteindelijk stootte ze het tepelhoedje eraf met haar hand. Ze probeerde toen aan te happen.
    Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en het geprobeerd zonder tepelhoedje en zo waar het lukte!!! :D

Daarna de linkerborst die nog nooit gelukt was zonder tepelhoedje. Eerst het tepelhoedje erop. Na een paar tellen haar even los gemaakt en zonder tepelhoedje aanlaten happen. En ja hoor!... HET LUKTE!!!!

Ik ben zo ongelooflijk trots!! Dit was ZO fijn!!!

Moest dit gewoon even delen! :D

2. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Wat goed zeg! Fijn joh dat het nu lukt...

Hier het zelfde probleem in de kraamweek, mn linker tepel kwam ook niet goed naar buiten, ik kreeg het advies om voor het aanleggen even te kolven.. en binnen een week was het probleem opgelost!
    Dus lekker zonder tepelhoedje blijven doen!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat goed zeg!

4. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Wat goed! Wat kan je dan trots zijn he? Hier heeft t een weekje oid geduurd maar duurde al lang voor mn gevoel!

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Super!

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Dank jullie wel!!

@ akd, ook kolven hielp helaas niet om mijn tepel eruit te krijgen!! Zelfs anderhalve maand geleden zei de lactatiekundige nog dat mijn tepels echt te vlak zijn om zonder tepelhoedje te kunnen voeden. Ik hoefde dit dan ook niet te gaan proberen want het zou waarschijnlijk niet gaan lukken... En dan lukt het nu toch!!! :D

Gisterenavond en vanmorgen is het nog niet gelukt. Ons meisje was te slaperig om goed aan te kunnen happen want het kost haar natuurlijk mee rmoeite dan met zo'n grote tepel op het tepelhoedje! Zodadelijk met de 2e voeding gaan we het gewoon weer proberen! :D

7. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Super!!!

Deel Deze Pagina