Borstvoeding en anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CarmenReijinga, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke anticonceptie icm borstvoeding;

1. Inplanon, staafje.

2. Spiraal

3. Minipil

4. Prikpil.

5. Anders; reactie.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. CarmenReijinga

CarmenReijinga Niet meer actief

Hallo moedertjes.

Ik ben 3 juni bevallen en ik geef volledig bv. Ik wil weer beginnen met anticonceptie en ik heb de minipil gister gehaald bij de apotheek. Nu ben ik me aan het verdiepen in die pil ( beetje laat, i know ) en ik zie op internet niets meer dan NEGATIEVE ervaringen op deze pil! Er zit echt weinig goeds tussen. Depressies, zware stemmingsiwsselingen, gewichtstoename ( waar je juist vanaf wilt na je zwangerschap :p), acne en nog wel meer!

Toen ging ik me verdiepen in de rest van de anticonceptie die geschikt is icm het geven van bv; de prikpil, inplanon en spiraal. Spiraal is mijn laatste optie want ik vind het geen fijn idee. Maar ook bij de prikpil en bij het inplanon worden negatieve reviews geveven; dezelfde als bij de minipil, maar dan ook pijn in het gestel, zenuwachtigheid, onregelmatige en soms constante bloedingen. Bron; Home - Anticonceptie

Ik weet nu dus echt niet wat ik moet.. Wat raden jullie aan?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een spiraaltje (mirena) en erg tevreden over. Zo'n 5 weken na de bevalling geplaatst en heb sinds kort mijn 2e.

3. CarmenReijinga

Snoopy1979;

Doet het plaatsen daarvan geen pijn?

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wij hebben voor condooms gekozen, bevalt wel prima. Na stoppen met de pil voor mijn zwangerschap merkte ik pas hoeveel effect dat ding had gehad op mijn stemming en dergelijke. Bovendien zou alle hormonale anticonceptie invloed kunnen hebben op de borstvoeding en ik wil hier graag nog lang mee doorgaan. Qua hormonen bevatten implanon en spiraaltje volgens mij het minste, maar ik vermijd ze toch liever helemaal. Spiraal is voor mij persoonlijk ook geen optie omdat mogelijk wel bevruchting plaats kan vinden.

5. CarmenReijinga

1hanneke;

Als het aan mij ligt stop ik ook geen hormonen meer in m'n lichaam, en zou ik ook condooms willen. Alleen mijn vriend vind dat niet zon goed idee :(

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft bij mij zo goed als geen pijn gedaan. Zeker vlak na een bevalling is de kans op pijn minder. Maar sowieso schijnt het minder snel pijn te doen als je al een keer bevallen bent.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    #7 Zoe123, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
    Hier toen ook voor condooms gekozen.
    Vriend was niet blij, maar ja, na jaren de pil geslikt te hebben...helaas pindakaas!
    En ik durfde het ook niet aan qua productie.

8. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Wij gebruiken ook condooms. Wat mij betreft laat manlief een knip zetten, maar dat durft ie niet :)
    Denk dat ik over een tijdje een spiraaltje neem, heb ik er 5 jaar geen omkijken naar.

9. Monja

Monja Lid

8 jul 2014
    74
    0
    0
    Ik heb een Mirena laten plaatsen, zo'n 10 weken na mijn bevalling.
    Voor mijn zwangerschap heb ik ook al 2x eerder een Mirena gehad en het beviel me altijd heel goed.
    Het plaatsen na de bevalling is in tegenstelling tot vóór de bevalling vrijwel pijnloos. Ik heb er deze keer in ieder geval weinig van gemerkt, haha! Na der hand wel wat krampen, te vergelijken met heftige menstruatiekramp, maar ook dit was na een dagje weer verdwenen.
    Ik ben één van de gelukkigen die met Mirena niet ongesteld wordt, dus dat is ook een voordeel!

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij kozen voor condooms en na de derde hebben we besloten dat mijn man zich zou laten steriliseren.

11. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wat heb je voor de zwangerschap gebruikt?
    Misschien kun je compromis sluiten met je vriend, eerste half jaar/jaar condooms vanwege hormonen niet handig met borstvoeding en daarna jij aan de pil ;)
    Ligt ook wel beetje aan hoe lang je van plan bent bv te geven en of en op welke termijn je een verdere kinderwens hebt. Wij hopen op een tweede met niet teveel leeftijdsverschil, t lijkt me ook weer zowat een implanon of spiraaltje er na een jaar weer uit te moeten laten halen...

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.147
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb goede ervaringen met de mini's en inmiddels ook met het hormoonspiraal. Ik denk dat je er alleen achter kunt komen hoe je erop reageert door het te proberen. Hoe het lijf van een ander ermee omgaat, zegt niks over jou.

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    wij gebuiken ook condooms, maar vanwege de trombose die ik tijdens mijn tweede zwangerschap opliep heb ik ook niet mega veel andere opties. Ik zit te denken aan een spiraal, maar ik weet het nog niet.

14. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik heb ongeveer tien weken na de geboorte van dochter een Mirena laten plaatsen.
    Het plaatsen was niet echt fijn, maar wel te doen. Het spiraaltje bevalt me beter dan de (gewone) pil, die ik jaren heb gebruikt.

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Minipil en geen last ervan gehad hoor! Pas na bijna 8 maanden een doorbraakbloeding, geen stemmingswisselingen en de kilo's vlogen er door de bv gewoon af. Nu heb ik ook nooit echt veel last van de pil (microgynon) gehad en was mijn cyclus na het stoppen ook direct weer op gang. Denk dat je op Internet vooral de negatieve verhalen leest. Positief is vaak ook niet zo interessant om te delen.
    Overigens wil ik na een 2e kindje de mirena laten plaatsen. Nu wilde ik dit niet omdat ik deze dan aan het eind van dit jaar er weer uit zou moeten laten halen en ik hou niet van dat gepruts daar onder door artsen etc. Na een 2e kindje kan die dan mooi 5 jaar blijven zitten.

Deel Deze Pagina