Helpt de pil gelijk tegen hevig bloedverlies?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door highenergy, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. highenergy

28 jul 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik zit vandaag op dag 1 van mijn menstruatie. Soms heb ik dagen dat ik doorlek als een idioot met veel stolsels erbij. Ik heb as vrijdag een belangrijke dag. Zou 't helpen als ik vandaag begin met de ac pil? Werkt die al zo snel tegen hevig bloedverlies? Lijkt mij niet, maar mss dat er mensen zijn die dit weten.

Bedankt .

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Nee helaas. Wat de pil doet is zorgen dat er veel minder baarmoederslijmvlies opgebouwd wordt. Tijdens je stopweek krijg je een onttrekkingsbloeding door de hormonendip, maar het is dus geen echte menstruatie waarbij het opgebouwde weefsel afgestoten moet worden. Daarom is de menstruatie meestal minder heftig.
    Maar wat er nu zit moet er uit, dat kan je niet beinvloeden. In ieder geval geen aspieine slikken want dat kan de bloeding heftiger maken, dat kan ook met bv naproxen/ibuprofen/diclofenac het geval zijn.

Overigens het lijkt mij dat je nieuw gaat starten met de pil? Die moet je bij opstarten wel op de eerste dag van je cyclus (dus 1e menstruatiedag) beginnen om meteen die cyclus veilig te zijn. Anders nog even de bijsluiter lezen.

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Zoals Fluss al schrijft wat er nu in zit moet eruit, dus de pil zal de eerste keer niet helpen. Maar als je nu begint, dan heb je de volgende keer wel een minder hevige menstruatie. Of zoals bij mij, de menstruatie nog maar 1 a 2 dagen duurt. Dat had ik toen ik aan de pil zat. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik altijd een lichte menstruatie heb gehad. 3 a 4 dagen waarvan maar 1 dag met veel bloedverlies.

Deel Deze Pagina