steeds huilen tijdens het voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door thalina, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    hey

sinds 2/3weken en de laatste dagen echt heel erg.
    als ik borstvoeding geef gaat ie na 2/3/4 min heel hard huilen.. loopt dan te schudden met zijn hoofd als ik de tepel weer wil geven wil ie die niet en blijft maar huilen. (hij heeft trouwens geen spruw)
    hij was altijd al onrustig tijdens het drinken aan de borst en als ie los liet schudde hij vaak met zijn hoofd om de tepel te pakken maar dat "lukte" niet en moest ik hem echt er tegen aandrukken zodat ie de tepel goed pakt.
    de laatste dagen is het gewoon niet leuk meer hij is continu aan het huilen tijdens het voeden.. en niet rustig nee echt krijsen.
    en als we dan een flesje geven omdat ie gewoon niet meer de tepel wil pakken.. is ie heel rustig en drinkt heel rustig.

wat zou dit kunnen zijn??

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik denk dat je toeschietreflex niet goed is, met dat schudden zou hij dat dan ook willen opwekken... waarom maak je geen afspraak met een LK? door de meeste verzekeringen word dit vergoed!

3. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    hoe bedoel je met niet goed???

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Dat de melk misschien moeilijk toeschiet

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ik je verhaal zo lees dan denk ik ook je toeschietreflex maar het kan ook zijn dat je voeding erg is terug gelopen. Mijn zoontje deed een beetje hetzelfde en toen bleek bij mij de voeding zo erg te zijn teruggelopen dat hij altijd te weinig kreeg. Probeer eens een keertje te kolven en kijk eens wat er dan gebeurt. Weet wel dat je kindje beter kan zuigen dan je apparaat kan kolven.
    Op internet zijn er trouwens ook filmpjes te vinden met voedingsgedrag en de daarbij horende (waarschijnlijke) reden. Dit kan heel verhelderd zijn.
    Ik raad je aan een lactatiekundige in te schalen (zoals al eerder genoemd). Het wordt vaak vergoed en ook als het niet vergoed wordt, is het de investering vaak meer dan waard (heb het zelf ook gedaan en ben er nog altijd blij om)

6. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    nou te weinig niet..
    als ik kolf komt er ongeveer 150 cc uit (dit is van de laatste voeding)
    vanochtend ook hij had 4 min goed gedronken en toen was het huilen.. dus maar een flesje gegeven omdat ie niet wilde drinken meer bij me aan de borst..
    en heb toen m'n gekolft en er kwam nog 120 cc uit en ze waren niet helemaal leeg.

en dat de melk niet goed toeschiet bedoelen jullie dat er niets uitkomt of zo??
    want het spuit er vaak uit..

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Genoeg melk, goede toeschietreflex, maar toch een kleine die niet 'goed' wil drinken lijkt me toch het beste om daar een lactatiekundige bij te halen. Die kan bekijken wat er aan de hand is en gericht advies geven en misschien helpen met aanleggen etc zodat de kleine weer beter gaat drinken.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft dit ook heel erg gehad. Eerst kwam het door spruw, toen was de spruw weg maar ze bleef erg onrustig. Alleen 's nachts ging het heel goed, omdat ze slaapdronken was (met de spruw ging het 's nachts ook goed). Misschien herken je dat wel?

Bij Eva was het waarschijnlijk de sterke toeschietreflex en haar hoge zuigkracht waar ze erg boos om werd. Ze zoog altijd erg hard en bij een sterke toeschietreflex krijgen ze natuurlijk in 1 keer veel (te veel) melk binnen, Eva werd er erg onrustig van. Met ongeveer 4 maanden ging het gelukkig steeds beter en ik heb uiteindelijk tot 14 maanden gevoed. Maar van 1,5 tot 4 maanden zat ik regelmatig met Eva mee te huilen, zo moedeloos werd ik er van! Flesje wilde ze trouwens niet van mij, wel van mijn vriend en dat ging wel goed.
    Ik heb wel wat tips, maar het werkte hier ook niet altijd super: als je je toeschietreflex hebt, de melk die eruit spuit weg laten lopen in een doekje en daarna weer aanleggen. En als hij een speen pakt, als hij erg onrustig is en huilt even het speentje geven om rustig te worden. Ik vond het verschrikkelijk om op die manier te voeden, maar het werkte wel enigszins.
    Verder als hij het flesje wel van jou wil, zou ik een flesje geven op de momenten dat hij en jij het echt niet meer trekken, maar ik zou wel voornamelijk de borst geven. Over een paar maanden stabiliseert je productie en kan hij er waarschijnlijk wat beter mee omgaan.
    Een lactatiekundige zou je ook kunnen raadplegen, ik heb heel vaak op het punt gestaan, maar telkens toch maar niet gedaan omdat er dan een voeding wat beter ging. En omdat ik het idee had dat het na verloop van tijd wel beter zou gaan. Ik heb wel iemand van de VBN gebeld en mijn nichtje (die nu haar 4e kindje aan de borst heeft), om even mijn verhaal kwijt te kunnen en wat tips te krijgen. Het luchtte echt op om met ze te praten!

Nou goed, dit is dus mijn ervaring, ik kan natuurlijk niet zien of er bij jullie hetzelfde aan de hand is, dat moet jij of een lactatiekundige inschatten.

Succes in ieder geval!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, klinkt hetzelfde als hier: juist een te sterke toeschietreflex.
    Wat hier erg heeft geholpen is eerst even afkolven totdat het er niet meer uit kwam spuiten en dan aanleggen. Na verloop van tijd hoefde ik steeds minder af te kolven en kon ik dus na een tijdje zonde voor-kolven aanleggen.
    Succes!

Deel Deze Pagina