Ik ben vorige week bevallen van een prachtige dochter. Ik heb tot nu toe (op 1x kv na in het ziekenhuis toen ik op ok was) BV gegeven. Mijn productie is prachtig, mijn meisje komt elke 3 uur ongeveer en drinkt oed aan de borst. Nu wil het dat ik sinds het begin af aan de BV erg onprettig en pijnlijk vind. Ze hapt wel goed aan (in het begin wel wat kloven ehad, maar nu al een paar dagen niet meer), maar elke keer kan ik wel janken van de pijn als ze drinkt. Het doet altijd zeer. Ik heb gisteravond besloten dat ik het alle stress en pijn niet waard vind om op deze manier de BV te geven. Ik wil nu dus de BV gaan afkolven en met de fles gaan geven, kijken of dat niet pijnlijk is. Ik vraag me af, hoe doe ik at? Gewoon elke keer a 3 uur kolven of wanneer zij wakker is de voeding kolven en meteen geven? Hoop dat jullie goede tips voor mij hebben!
Ik zou een lactatiekundige inschakelen en haar mee laten kijken en het probleem oplossen. Fulltime kolven is veel zwaarder dan live voeden en kost veel meer doorzettingsvermogen. De kans is erg groot dat het probleem opgelost kan worden. Btw, heb je geen spruw? Aangezien je ook kloven hebt gehad, dat kan het voeden ook pijnlijk maken.
Ik zou een lactatiekundige bellen en om hulp vragen.. Ik kolf nu bijna een liter per dag omdat mijn zoon heel veel last had/heeft van reflux en ik de voeding moet verdikken.. Ik ben nu bezig om hem steeds een beetje meer uit de borst te laten drinken en minder uit de fles.. Maar ik kolf nu al 8 weken bijna fulltime en dat is niet leuk en kost super veel tijd omdat je daarna ook nog je kindje moet voeden ben je met een voeding z'n 1.5 uur bezig en dat elke 3 uur..
De eerste twee a drie weken kan de toesvhietreflex echt pijnlijk zijn, ik herinner een gevoel alsof ik door de grond ging. Maar dat is tijdelijk. Echt de moeite waard om evn contact te zoeken et een lactatiekundige om te kijken wat er speelt. Zou toch jammer zijn als je je door aanloopproblemen uit het veld zou laten slaan.
In het begin had ik ook heel erg veel pijn als mijn zoon dronk.... Mijn tepels stonden echt in brand en ik ging door de grond.... Uiteindelijk heeft een tepel hoedje mij geholpen en heb ik mijn zoon daarmee 4 maanden bv kunnen geven!
zover ik weet is aanhoudende pijn bij het voeden niet normaal! Het mag met aanleggen even pijn doen (de toeschiet etc.) maar daarna moet het echt beter worden. Ik had rond die tijd ook ontzettend veel pijn bij het voeden. Echt alsof er mensen door mijn borst gingen. Het bleek dat mijn zoontje spruw had.. En ik dus ook. Heel erg pijnlijk! Dus.. ik zou dat eens laten nakijken.. zijn je tepels rood of glanzen ze? En heeft je dochter misschien witte plekjes in de mond? ... even naar de dokter gaan.