Borstvoeding en baby uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door canisi27, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik MOET van mijn vk zorgen dat er een pak kv in huis is.
    Verder heb ik 2 flesjes voor het geval dat, een kolf haal ik niet want ik wil niet kolven. Het is óf gewoon borstvoeding uit de borst, of kunstvoeding. Maar in jouw geval is zo´n kolf inderdaad zo gekocht of gehuurd!
     
  2. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom niet kolven?
    Ik heb hier sowieso al moeten kolven om de productie op gang te krijgen omdat de kleine niet aan de borst kon drinken (te zwak en misselijk) dat zou zonde zijn als je het dan al opgeeft toch.
    Maar dat was natuurlijk wel een huurkolf toen.

    iets om onde rje borsten te leggen heb ik niet nodig gehad. Ik lekte alleen bij een toeschietreflex en dan waren die zoogcompressen genoeg. Verder heb ik nooit gelekt snachts. (behalve toen ze door ging slapen dan)
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Oh, echt? Dat is wel fijn, nee, hier was ik net een lekkende kraan joh :D, mijn man en ik kregen gewoon de slappe lach, want het liep er gewoon uit, geen gezicht, ging gelukkig na een aantal dagen weer over en toen kon ik het wel alleen met compressen af.
     
  4. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hier geen last van gehad. :D máár, ik heb ook nooit echt een hoge productie gehad, altijd maar nét genoeg. Misschien dat dat scheelt.
    Ze gingen alleen spuiten als ik een toeschietreflex had, en dan nog meestal druppelen, de keren dat ze spoten zijn bij mij op 1 hand te tellen hoor. :D
    Ik sliep altijd met een voedings BH zonder beugel/voorgevormde cup, en dan een zoogcompres erin, ging prima. :D
     
  5. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Gewoon het idee van kolven staat me al vanaf begin af aan tegen. Ik heb al een tijd getwijfeld of ik wel bv wilde gegeven en uiteindelijk toch besloten om het een paar maanden te doen maar kolven dan ook nog.. nee.
    De reden dat ik bv wil geven is omdat het me zo'n mooi gevoel lijkt om de kleine zo rechtstreeks uit mijn eigen lichaam te kunnen voeden. En niet met allemaal poespasjes erbij, gewoon alleen baby & mama.
    Dus ik hoop dat ik ook een lekkende kraan ben. :)
     
  6. wendysunny

    wendysunny VIP lid

    24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ik had een paar kleine zakjes in huis.. gewoon handig voor het geval dat... bij de 1e had ik niks in huis.. want ja ik ging bv geven
    maar hij was zo zwaar dat hij extra bijvoeding moest...
    dus die voeding ius teon gehaald.. hij hefet toen 2 dgn de flesvoeding ebrij gehad via een spuitje/lepeltje
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik had:
    -Breastflowfles (pas rond 5 weken gebruikt)
    -Kolf (handkolf avent, toevallig gekregen, maar wilde em sowieso halen)..ook pas gebruikt met 5 weken, voor het oefenen met flesje
    -Zoogcompressen (Hema)
    -Bepanthen
    -Vitamine D
    -Voedingsbeha ( voorgevormd Prenatal, lekker stevig)

    dat was het, hier dna geen enkele "complicatie"...maar mij was verteld dat alles zo te halen was, dus ik maakte me geen zorgen...
     
  8. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Zou sowieso niet teveel in huis halen.. 1 flesje is oke en had voor de zekerheid van die kleine pakjes kv (niet gebruikt overigens), de rest was hier zo bijgehaald..
     
  9. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Maar zou je dan ook niet willen kolven als je baby de borst nog niet pakt, zodat je je baby wel jouw mooie antistoffen kunt geven?

    Ik heb dat dus de eerste week gedaan (huurkolf), maar ik kolf verder nooit. (Nog 2x igv nood gedaan bij borstweigeren (8 mnd) en een operatie (9,5 mnd), man heeft toen een kolf gekocht, had ik niet standaard in huis).
     
  10. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik dacht meteen aan zoogcompressen (natusan, ideaal) en bepanthen ( zowel voor jou als de kleine ideaal).

    Ik had bij Milan ook een kleine verpakking KV in huis.
     
  11. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    sorry niet alles gelezen, maar ik baalde ervan dat ik van te voren geen tepelhoedjes had gekocht, zat de eerste dag in het ziekenhuis zonder en door ingetrokken tepels was het aanleggen lastig. Flesjes ed had ik ook wel in huis, maar zou er niet teveel van kopen.
     
  12. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Maar als je een lekkende kraan bent is geen garantie dat je baby ook goed kan/ zal drinken.

    Ik was echt een lekkende kraan, couveuse afdeling begon al te lachen als ik aankwam.
    Maar helaas ons mannetje kon niet goed aan de borst drinken.
    Thuis een enkele keer fftjes maar dan was hij na 5 minuten klaar en dan 5 minuten later weer honger.
    Het ligt aan zoveel dingen.
     
  13. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    idd. Onze dochter was te zwak en misselijk van de bevalling om te drinken en ik heb extreem vlakke tepels. Het mislukte dus helemaal. Het zou echt zonde zijn als je dan al meteen opgeeft omdat je niet wil kolven.
    Ik houd ook niet van kolven en doe het ook nooit, maar toen was het nodig. Maar het is denk ik maar hoe graag je BV geven wil.
     
  14. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    ik heb een avent fles uit de etos doos. En 2 tommee tippie flesjes.En een pakje kant en klare kunstvoedig van nutrilon.
    Ga op de duur toch wel kolven, om mijn man ook eens een flesje te laten geven, dus die flessen worden wel gebruikt. Alleen de spenen zullen wel vervangen worden.

    Ga nog wel een handkolf kopen. Om eventueel te gebruiken bij niet meteen willen lukken.

    Verder heb ik vitamine k en d in huis.

    Tepelhoedjes had ik helemaal niet aan gedacht en gaan nu op het boodschappenlijstje.
     
  15. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Voor mij stond een kolf erg hoog op het lijstje, samen met borstcompressen, icepacks en witte kool. Alles om de borsten wat kleiner te krijgen want bij de eerste had ik namelijk echt enorme stuwing, dat had ik nooit verwacht. De kleine kon niet aanhappen door de spanning die er op stond, zelfs de vk had het zo nog nooit gezien.
    Toen heb ik nog met grote haast een kolf bij de prenatal gekocht, dat wilde ik deze keer niet meer zo.

    Nu had ik alles klaarliggen en ja hoor, weer dezelfde stuwing. Maar nu kan ik het goed onder controle houden.:)

    Wel een voordeel van snel veel goede melk, m'n dochtertje was na 6 dagen alweer boven haar geboortegewicht!:)
     
  16. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had alleen spuugdoekjes gehaald :).
     
  17. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en de vitaminen maar die heb je pas na een week nodig dus kun je later nog halen, zoogcompressen had ik na een paar dagen pas nodig (na de stuwing), stroop is wel handig om koude compressen van te maken voor de stuwing maar dat is ook pas voor na een paar dagen.

    Kolf heb ik na 3/4 weken gekocht toen de bv goed op gang was. Vanaf 4 weken af en toe gekolfde melk gegeven in de Tommee Tippee. Tepelhoedjes en andere hulpmiddelen nooit nodig gehad.
     
  18. Bri

    Bri Niet meer actief

    Wat had ik van tevoren in huis:
    - één klein flesje van Avent, met een speentje nummer 1 (die 3-standen speen is toch alleen voor pap? te groot gaatje voor een pasgeborene!)
    - één proefzakje KV HA, voor het geval dat
    - twee dozen zoogcompressen
    - twee bustiers, lekker rekbaar
    - tube bepanthen (vond ik veel fijner dan purelan, en als je het niet gebruikt voor jezelf, vinden de billen van je baby het vast ook fijn spul)

    Verder heeft mijn vriend in de kraamweek een kolfapparaat gehaald bij de winkel van de kraamzorg (huurapparaat, véél beter om de boel op gang te krijgen dan een apparaat dat je als particulier kunt kopen). Mijn zoontje dronk dat gewoon uit het Avent flesje, en na 2 dagen kwam hij weer aan de borst.
    Bij de tweede kon ik het af met de PISA; ik had toen al zó een enorme productie, ik hoefde niets op gang te krijgen. Heb alleen een keer gekolfd omdat ik zo vreselijke stuwing had. Gelijk 180 cc... béétje te veel voor een meisje van 3 dagen oud!

    Vitamines kun je alvast in huis halen: K en D. Maar die hoef je pas na een week te geven, dus die kun je ook halen met je eerste wandelingetje met de baby (mits je op loopafstand van een drogist woont, natuurlijk).

    En hydrofiele doeken zijn perfect als spuugdoek.
     

Deel Deze Pagina