Borstvoeding en beugels, tips nodig!!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yan, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Sinds gister heeft onze dochter een beugel voor haar heupen. Ik merk dat borstvoeden niet echt handig is! En liggend wil al helemaal niet.
    Ik heb haar nu helemaal op haar zij en dan gaat het redelijk goed, zittend.
    Iemand nog goede tips?

2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Hmmm... Niemand ervaring mee?

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Oei lastig! Helaas geen tips, wil je wel succes wensen! Mijn zoontje had een klompvoetje, na 3 maanden gips kwam hij in een beugel, maar die was wel flexibel waardoor ik hem wel op alle manieren kon aanleggen..

Hopelijk zijn er nog dames die je tips kunnen geven!

Succes!

4. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Bedankt! Gelukkig is het maar voor 6 weken!

Ik zie dat je zoon van 5 augustus is. Mijn oudste ook! :)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn zoontje heeft een spreidbroek gehad maar toen voedde ik hem al niet meer. Het lijkt me dat je misschien het beste liggend kunt voeden waarbij ze bovenop je ligt, of liggend op je zij waarbij ze naast je ligt op haar rug met haar hoofd gedraaid.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Haar op schoot (op een bovenbeen, beentje aan weerszijde) rechtop laten 'zitten' en dan aanleggen?
    Fonteinhouding (ookwel Australische houding)? (kun je googlen, dan lig je zelf op je rug en je kindje semi-rugby op de buik naast je)

Geen ervaring overigens, veel succes!

7. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft dit ook gehad, is inderdaad onhandig met voeden :) Ik liet haar zitten op mijn bovenbeen (twee benen aan 1 kant) en dan haar hoofdje mijn kant op draaien. En soms tilde ik haar helemaal op, zodat ze in de normale houding (haar buik tegen mij aan) kon drinken. dit is wel wat zwaar voor jezelf, meestal stopte ik dan een kussen onder mijn arm.

8. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Bedankt! Ik ga de tips proberen! Vooral de liggende, ik heb haar vanmorgen de beugels af gedaan en na de voeding weer om gedaan. Maar ja, dat kan niet aldoor.

@emilia Ik houd haar ook helemaal op haar zij nu, maar dat is idd best zwaar! Hoe lang heeft jou dochter beugels gehad?

9. emilia

emilia Lid

14 jul 2009
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft de spreidbroek 8 weken dag en nacht gehad en daarna nog 6 weken alleen 's nachts. Dat was al een verademing en nu zijn we er sinds 2 weken helemaal van af, heerlijk! Het is bij haar gelukkig vrij snel goed gekomen dus! Wij waren er ook heel "streng" mee, we deden de spreidbroek echt alleen uit als ze in bad ging. Even volhouden voor jullie dus, maar denk maar zo dat het voor de goede zaak is! Succes!!

10. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ze hoeft gelukkig ook maar 6 weken. Als het dan nog niet helemaal goed is, dan nog 6 weken alleen 's nachts. Alles voor het goede doel, dat is zeker waar! Ik ken kindjes die het veel langer hebben gehad!

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Die van mij 6 maanden, en toen nog 6 maanden s nachts. Maar het was voor een goed doelen het is nu helemaal in orde.

12. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Jeej dat is echt lang! Gelukkig is alles weer in orde!
    Gaf je toen ook borstvoeding?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kind rechtop op je heup zetten en richting borst schuiven werkt nog al eens. Of rugbyhouding.
    Kind op rug leggen en er zelf op je zij of half overheen (werkt bij grotere borsten).

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  15. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
  16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft 3 maanden fulltime een spreidbroek gehad. Maar hij ging maar een paar keer oer dag aan de borst om te oefenen, de rest kolfde ik fulltime en kreeg hij per flesje. Hij had ook een helmpje dus kan zijn dat zijn houding net iets anders was als van een kindje met alleen maar een spreidbroek.
    Ik voedde hem in de madonna houding (rugby kon hij niet) en dan met een extra kussen of voedings kussen tussen zijn benen als steun zodat zijn ene beentje niet loos in de lucht bungelde. Wat later voedde ik hem half zittend of recht zittend dus soort van buik tegen buik.
    Nou was mijn zoontje geen natuurtalend met bv maar ik hoop dat je toch wat aan de tips hebt.

17. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik heb inmiddels wat verschillende houdingen geprobeerd. Zittend gaat het eigenlijk best goed als ik haar helemaal horizontaal houd en dan en kussen onder haar. Het ziet er wel wat gek uit met dat beentje in de lucht! Gelukkig drinkt ze vrij snel en wil ze niet altijd beide kanten.
    Liggend wil tot nu toe het beste als ze plat op haar rug naast mij ligt met haar hoofdje opzij.

@Cin85 Ik kolf nog niet, maar ik denk dat ik dat wel ga doen binnenkort. We hebben een tijdje geleden al een flesje geprobeerd, maar ze is er niet dol op, vandaar dat ik weer volledig bv geef. Maar een flesje geven gaat denk ik wel makkelijker met de beugels!

Ik denk dat we het zo nog wel 5 weekjes vol gaan houden, want de eerste week is al weer om!

Deel Deze Pagina