Helpppp tips gezocht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ilja27, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Hallo

Ons dochtertje is nu 1 week oud.
    Na een pittige zwangerschap met veel medicatie.
    waaronder hoge dosering insuline.
    Is ze gehasld met een Keizersnee 37.5.
    Ze had een gewicht van 4000 gram
    Slechte start
    Maar ze was pittig en al snel ging het goed
    Dag later woog ze 3730 gram
    Dag later 3580
    3505, 3450, 3425, 3445, 3465
    Ik geef 9 voedingen heel zwaar
    Borstvoeding 2 X 15 minuten aanleggen en dan kunstvoeding bij of afgekolfde melk.
    Helaas ben ik laat en verkeerd begonnen met kolven door slechte begeleiding in het ziekenhuis.
    voeding komt nu slecht op gang.
    overdag kolf ik na de voeding
    Ik slaap heel weinig door de hele voeding
    Het is nog op te brengen, maar wordt steeds zwaarder.
    Ons meisje komt nu wel aan en dat is fijn.
    Maar hoe krijg ik mijn borstvoeding beter op gang
    Wat ook haalbaar is
    Ik voed nu half uurtje, dan flesje en ben met alles gauw een uurtje bezig.
    Dan is het 1,5 uur slapen en weer voedden
    Moet echt de wekker zetten.
    Maar mijn voeding blijft achter
    Ik wil zo graag borstvoeding geven, maar het wordt zo wel zwaar
    Ik wil er alles aan geprobeerd hebben daarom alle tips die haalbaar zijn die zijn welkom.
    Ze is alert, poept en plast goed geeft niet over.
    Maar ze mag absoluut niet meer afvallen dan wordt ze opgenomen.
    het afvallen komt door vocht en doordat ze het goed had bij mij en het nu zelf moet doen wat haar veel energie kost zei de kinderarts

Ik hoop op tips

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al een lactatiekundige gecontacteerd? Dat lijkt me nu echt het beste plan.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.334
    113
    Amsterdam
    Eens schakel een lactatiedeskundige in, wordt vaak ook nog vergoed door zorgverzekering.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Je topic lijkt zowat exact op die van Harlene2014 in het "na de geboorte" forum.
    Lees die adviezen eens door, en hopelijk kies jij dan wel er voor om een lactatiekundige te laten komen.
    Om uit het cirkeltje van bijvoeden te komen en de voedingen effectief te laten verlopen heb je hulp nodig.
    Zelf doormodderen is niet nodig hoor, als je de topics er op na leest, ook bovenstaande, doormodderen is meestal de weg naar of stoppen of de problemen eigenlijk niet oplossen😟

Overigens herken ik je verhaal, zo ging het bij mijn jongste dochter ook. Veel afvallen na de ks en langzaam aankomen. Na 2 weken begon ze soort van wakker te worden en ging het drinken beter. Maar door de hulp van de lactatiekundige had ik vertrouwen dat het goed zou komen.
    En ja het was zwaar, pittig investeren. Maar het was maar voor even.
    En toen ze eenmaal de smaak te pakken had liep alles prima👍
    Succes!

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Laat idd een laktatiekundige meekijken. Mijn dochter was 4400 gram bij de geboorte en viel ook teveel af, kwam daarna weer iets aan (waarschijnlijk doordat drinken minder kracht kostte tijdens de stuwingsdagen) ebn begon toen weer af te vallen. Ik heb ook bijgevoed met kunstvoeding omdat ik gewoonweg te weinig aan kolven toekwam (ook nog een zoon met een beperking). Na 4 weken begon ze ineens beter te drinken en na 5 weken had ik haar volledig aan de borst (wel het voordeel dat ik al een kindje volledig borstvoeding had gegeven en mijn borsten dus al ervaring hadden volgens de laktatiekundige :p, anders had het opkrikken waarschijnlijk wel iets langer geduurd). Nu is ze bijna 14 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding, ze werd zelfs een flesweigeraar....

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Heb je een goede sterke kolf. Met de gewone kolf kan je vaak je productie niet goed opkrikken.
    Is er ook een partner in beeld? Hem de afgekolfde melk laten geven en jij kolven. Of anders hulp vragen bij familie.
    Waarom voed je maar een half uur? Begint je kindje dan te sabbelen? Of drinkt ze nog effectief. Liever vaker aan de borst aanleggen dan kolven. Is beter voor je productie
    Mijn dochter was de eerste weken ook wel 45-60 min bezig. Wel tussen beide borsten verschonen, want ze dutte vaak in tijdens voeden.

En eens met bovenstAande. Vandaag nog lactatiekundige inschakelen.

Deel Deze Pagina