Welke fopspeen bij zuigbehoefte?

Discussion in 'Borstvoeding' started by bloem82, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik zal het even uitleggen:

Ik heb bv in overvloed (teveel dus), mijn zoontje heeft hierdoor een zuigbehoefte na de bv. Hij geeft geen voeding terug als hj vol zit en als je hem de borst aanbiedt drinkt hij wel, hierdoor komt hij dus propvol te zitten en heb ik een ontevreden mannetje (vanacht heeft hij liggen kreunen omdat hij zoveel had gehad :( hierdoor ben ik bijna de hele nacht op geweest)

Ditzelfde probleem had ik ook bij mijn oudste zoon en daar is het pas goed bij gegaan toen ik hem twee keer per dag kv gaf (de rest bv)

Ik heb in de gaten dat ik nu weer in dezelfde cirkel kom te zitten als dat ik bij mijn zoon had. Door de zuigbehoefte zie ik ook niet of hij voldoende heeft gehad want hij sabbelt de heel vaak op zijn handjes en is onrustig.

Ik bood hem sinds een paar dagen beide borsten aan. DOM ;) ga ik nu ook niet meer proberen denk ik want die 2e borst drinkt hij ook heel veel van die boef.

Ook komt er veel lucht bij met drinken door de hoeveelheid, hierdoor krijgt hij ook weer last.

Maar goed wat ik dus wou vragen: welke speen kun je het beste gebruiken zodat hij toch lekker kan "zuigen"? Ik heb een bibi speen geloof ik, maar die kan hij niet goed vasthouden.

Als iemand nog meer tips heeft hoor ik het graag :)

Ow ja, hij is trouwens 2 weken ;)

2. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn kindjes wilden geen speentje. Ik heb destijds zowel die van bibi als van difrax geprobeerd, maar beide vonden ze maar niks.
    Vooral mijn oudste had nog een enorme zuigbehoefte na de voedingen. Maar geen speentje, duim wilde hij ook niet. Wat hij fijn vond, was een pink van papa of mama om op te zuigen. Dit werd na verloop van tijd steeds minder, hij zoog steeds korter en minder vaak op de pink.

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier was een avent speen in het begin een succes. Die zijn wat zwaarder waardoor ze beter in het mondje bleven.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier bibi. Bibi werkt vaak beter dan Difrax. Avent geen ervaring mee.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ten tijde van de borstvoeding bij mijn eerste zoontje wilde hij ook alleen maar een Avent-speen. We hebben toen ook bibi en Difrax geprobeerd, maar beide "wipte" hij met zijn tongetje eruit.

6. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier bibi en etos eigen merk. Hij pakt ze allebei. In het begin zonder zo'n ringetje eraan, want dan gingen ze er wel eens uit.
    Die van Difrax juist niet

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Bedankt voor jullie reactie's :)

Ik heb de avent en difrax spenen gehaalt en de avent is tot nu toe het beste. Deze plop ik er zonder moeite in :D
    Of dat zo blijft is afwachten natuurlijk ;)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen wilden geen spenen.
    Ik gaf mijn pink en zodra de melk wat geregeld liep legde ik aan de leegste borst aan, Van die druppels extra vette melk die ze dan kregen sliepen ze heel goed.

9. Jip27

Jip27 Bekend lid

Mar 28, 2010
    758
    0
    0
    Juf in het basisonderwijs
    Noord-Nederland
    Hey meis

Yara wil nog steeds geen speen. Ik heb echt alle mogelijke spenen in huis. heeeel soms lukt de bibi.
    Die van nubby lijken ook wat op een tepel en zijn wat groter...hier idd de pink ook! Werkt prima maar ja niet zo handig...Ben benieuwd welke hij gaat pakken!!

Enne wil je ff op Yara stemmen bij baby van de maand??? ze staat bijna onderaan de pagina...

liefs

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier wilde en wil Irem nog steeds geen enkele speen. In het begin weleens lastig, nu vind ik het wel fijn dat ze er straks ook niet weer vanaf hoeft.

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Eerst difrax combi, toen nuby (oud model met rond montuur), en nu wilt ze alleen maar bibi, verschilt dus heel erg.

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Hier hadden we net hetzelfde 'probleem' als jij, en de avent-speen was de enige die makkelijk bleef zitten!

13. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    hier t zelfde ook lijkt t te helpen door te voeden met tepelhoedje.hierdoor doet hij veel langer over de borst ongeveer 20-30min ipv 5 en is zijn zuigbehoefte veel beter bevredigd.

misschien een tip om te proberen. baat t niet schaad t niet

14. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Bedankt voor jullie reactie's :)

De avent speen lukt hier redelijk :)

Tepelhoedjes begin ik niet meer aan ;) heb de pest aan die krengen, hihi. Ideaal als het niet anders wil hoor maar het wil hier wel zonder ;). Tevens heeft dat nog geen zin hoor want dan hoeft hij al helemaal bijna geen moeite te doen op de een of andere manier en is de zuigbehoefte er nog steeds ;) maar bedankt voor je tip hoor! Voor hetzelfde geld was dat DE oplossing :)

15. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Wat mij betreft mag hier een slotje op :)

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    wij hebben de kleine op aanraden van een kennis de nuk speentjes gegeven. die waren echt meteen favoriet! ook een bibi doet 't goed.

Share This Page