Hallo meiden, Vanaf vandaag gaan we beginnen met fruit en groente op aanraden van het cb en de ka. Onze kindjes zijn geboren met 33w3d en zijn nu 5,5 maanden oud. Het nieuwe schema ziet er als volgt uit: Tussen 7 en 8 uur een fles, Rond half 11 fruitje, Tussen 12 en half 13 een fles, Rond 17 uur groente en een fles, Tussen 8 en half 9 een papfles. Ik vind het erg veel eigenlijk. Of lijkt dat maar zo? Ze zijn wel toe aan fruit en groente. Wat vinden jullie van dit schema? Liefs minniemouse
Lijkt me prima. Veel is het niet hoor. Zoveel eten ze de eerste tijd nog niet. Ik vind het zelfs wat weinig maar heb geen ervaring met flesjes.. Ik vind de periode van 12 tot 17 wel vrij lang zonder eten, of slapen ze dan lang tussendoor? Ik zou zeggen dat als ze er tevreden mee zijn en goed groeien, het altijd prima is. Succes ermee! (oh, zie nu pas dat jij het bent hihihi leuk begonnen aan fruit en groenten!)
Ik vind zelf een papfles, groenten en fruit in 1x beginnen erg veel. Ik zou er 1 van kiezen en dat introduceren en de andere 2 nog even laten.
Ja, dat zeker wel, ik zou het wel langzaam opbouwen. (1 ding per x en niet ineens 3 dingen tegelijk introduceren) Dat zeker. Ik denk dat als je van de ene op de andere dag naar dit schema gaat, het echt teveel is in 1 keer. Dacht dat dat sowieso al de bedoeling was maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Ik zou ook nog niet gelijk een fles laten vervangen door bijvoeding daar de melkvoeding het belangrijkst is. (dacht dat er langzaam naar dit schema toegewerkt zou worden maar misschien ging ik daar vanuit zonder aanleiding, als ik nu de post teruglees)
Is idd ook dat we nu met fruit ofzo beginnen. Papfles kregen ze al. De groente komen er straks dan bij. Maar wilde idd even weten of dat straks kan. Had wat duidelijker moeten zijn in mijn vorige post excuses.
Hihi dacht ik al wel, dat je niet alles tegelijk aan zou bieden. Lijkt me prima als je rustig aan naar dit schema toewerkt dus. Maar nogmaals de periode van 12 tot 17 vind ik vrij lang zonder eten. Hoe zien hun dagen er nu uit??
Nu ziet t eruit dat ze 4x per dag een flesje krijgen. Vanaf vandaag dus fruit erbij en in de middag slapen ze vrij lang.
Ik zou de derde fles aanbieden meteen na hun middagslaap. Hoe laat dat dan ook is. En dan de groente zo rond de etenstijd. Verder ziet het er prima uit, is zeker niet te veel. Hoe meer ze gaan eten straks, hoe minder melk ze gaan drinken. Zo tussen 6 en 10 maanden ben je eigenlijk bijna de hele dag met eten bezig (dat voelt iig zo), vooral bij een meerling.
Ik vind er idd ook best veel tijd tussen de 12.00 en 17.00 fles. Onze tweeling is nu 7 maanden en ons schema ziet er zo uit: - 7.00 200cc fv - 8.30 fruithap - 11.30 200cc fv - 16.00 groente (evt. 100cc fv) - 20.00 200 cc fv en 2 eetlepels pap @adi: heel herkenbaar ja het gevoel dat je de hele dag eten aan het geven bent....! haha
Ik zou idd ook de groente rond jullie eigen etenstijd doen, dat hebben wij hier ook gedaan en is erg goed bevallen. Zo hoef je later niet ineens later aan te bieden als ze mee gaan eten. (al at Yasemin vanaf dag 1 met ons mee natuurlijk maar toch) Ik zou ook zeggen om die fles van na de groente misschien na het slaapje aan te bieden. Ook omdat de melkvoeding nog veel belangrijker is en zo heb je die lange ruk zonder eten niet. Dus misschien als ze bijvoorbeeld om 15.00 wakker worden (noem maar wat?) dan een fles en dan om 17.00 avondeten? (of hoelaat jullie ook eten, dat weet ik niet) En ja wat je zegt is waar Adi, ookal hebben wij er maar eentje wat zeker zou schelen, in het begin lijkt het alsof je alleen maar bezig bent met eten de hele dag hihi.
Hier kregen de mannen een fles rond half 4... Of wanneer ze uit bed kwamen, dat lag er een beetje aan hoe laat ze wakker waren en dan groente rond half 6
Ons mannetje (ruim 5,5 maand oud) heeft dit schema: 07.30 - 230 cc 11.00 - fruit 13.00 - 200 cc 17.00 - groente 18.00 - 200 cc 21.00 - 230 cc + beetje rijstebloem erdoor. Tijden kunnen beetje afwijken. Inderdaad hele dag bezig hier met eten, drinken, eten... haha Soms komen we niet toe aan het fruit of groente hoor. Dan slaapt hij veel, en vind ik de fles belangrijker