Borstvoeding en bijvoeding een ramp

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanJenY, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Dochterlief is bijna 8 maanden, en wilt nog steeds niks van bijvoeding weten.
    Ik ben begonnen met 6 maanden, ze krijgt nu zeker al 5 weken fruithap en warme hap.
    Maar ze wilt het absoluut niet!
    Nu heeft ze ontdekt dat ze haar kaken stijf op elkaar kan doen zodat er al helemaal niks in haar mond komt....
    Is dit wel normaal?
    Mijn oudste kreeg flesvoeding met die tijd en hij at toen binnen 2 weken al goed mee....
    Tips tips?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn beide kinderen hebben bv gehad en gingen totaal anders om met bijvoeding.

De oudste at met iets meer dan 5 maanden zo een peer naar binnen. Hij hapte gewoon stukjes eraf en at het probleemloos op. Met 7 maanden at hij per dag 2-3 boterhammen.

Mijn jongste at met 7 maanden pas een eerste hap en tot ruim 9 maanden ook niet veel meer dan een hap. Tussen 9 en 12 maanden begon het te komen, maar pas met een jaar at hij echt.

Ik heb me er ook wel zorgen over gemaakt, maar het komt goed. Geen strijd van maken, aanbieden als jullie ook eten en gewoon laten gaan. Dat werkt meestal het beste.

3. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Maar zal ik dan wel blijven aanbieden van fruit en warme hap?
    Vind het behoorlijk zonde wat er in de vuilnisbak beland, alles dus.
    Of 1 hapje aanbieden, en zodra dat beter gaat dan weer alle 2 de hapjes aanbieden?

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier precies hetzelfde, al is ze nog wat jonger. Ze wil echt helemaal niks, niet gepureerd, geen Rapley. Ze wil niet eens uit een fles drinken. Alleen maar borst pff..:)

5. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Hier wilt ze ook niet uit een flesje drinken!
    Echt boobie verslaafd :p

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Zou het wel gewoon proberen. En als je verse voeding maakt, vries het dan in in ijsklontjesbakjes. Dan haal je elke dag gewoon een klontje uit de vriezer, zo ontdooid en weinig verspilling ;)

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En gewoon alleen dingen aanbieden die jullie ook eten op het moment dat jullie eten? Hoef je niets (of nauwelijk iets) weg te gooien en goed voorbeeld (zonder druk of strijd) doet misschien op een gegeven moment wel volgen?

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Was er wel interesse voordat je begon met aanbieden?

Ik denk niet dat het echt met de borstvoeding te maken heeft, wel met het feit dat je tweede kindje anders is dan je eerste. En het voordeel van borstvoeding is dat je makkelijker een stapje terug kunt doen.

Misschien is het ook een idee om het eens op zijn Rapley te proberen?

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Zoon van 10md begint nu pas wat meer te eten. Dat betekent halve boterham 2 druiven weer halve boterham 6 hapjes banaan 10 spaghetti slierten 1 spruit.... hahaha echt veel is het nog niet. Voor de rest bv op verzoek. Dochter begon pas met te eten toen de bv terug liep door 2e zwangerschap.

Komt vanzelf aanbieden en niet dwingen en geef het de tijd. Onder 1 jaar is bv nog voldoende.

10. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    #10 MamavanJenY, 17 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2015
    Nee totaal geen interesse had ze met 6 maanden, nu ook niet.
    Rapley doe ik regelmatig maar omdat ze daar al helemaal niks mee doet, doe ik ook gepureerde hapjes maken.

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Een ramp is het hier nu niet, een groot succes... ook niet...? Toch niet als je dat succes afmeet aan grammen of aantal happen binnen. Maar hij is zo trots en enthousiast als hij mee aan tafel mag zitten en ook wat krijgt. Geweldig :D Veel lijkt er nog niet in te gaan, en toch schrik ik regelmatig van wat ik in zijn luier vind (gaat kennelijk soms toch wel wat naar binnen). We doen Rapley en er is geen haast bij. Ook zijn zussen hebben het op hun tempo mogen ontdekken en rond een jaar waren dat hele flinke eters, elk op hun manier en met hun lievelingseten. Ik heb er alle vertrouwen in dat her ook bij zoontje goed gaat komen. Wat ik nu het belangrijkste vind, is plezier in het eten, gezellig erbij zitten en ontdekken. Al de rest haalt hij nog uit de borst.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook gehad, DL wilde met 10 maanden wel peer (gekookt en gepureerd) en at broccoli-roosjes. We gooien nog steeds regelmatig eten weg (DL is nu 1,5 jaar).

Op gegeven moment vond ze het wel gezellig om samen te eten. Zien eten doet eten enz.

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    volgens mij is het tot 1 jaar nog niet zo'n ramp.... maar daarna hebben ze het wel nodig... misschien even loslaten en over een paar weken opnieuw proberen? ...

Deel Deze Pagina