Kolven/voeding opkrikken/voorraad

Discussion in 'Borstvoeding' started by Vlerkje, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hallo,

Door de stress van de afgelopen weken (relatiebreuk met de papa van Duke :cry: :( ), en omdat ik van liefdesverdriet zelf nog nauwelijks een hap door m'n keel kreeg/krijg, is mijn productie behoorlijk teruggelopen. Kolfde ik voor mijn relatiebreuk bijna 180cc per borst, kom ik nu niet verder dan 40cc. Niet erg gunstig voor mijn melkvoorraad, terwijl Duke per 1 maart toch echt 4 dagen in de week bij zijn oppas is... En ik had gehoopt nu al een rijkelijke vriezervoorraad te hebben. Als ik dan eindelijk een VIA-beker vol heb, kan ik hem vaak een dag later al weer ontdooien omdat er weer een bezoekje gepland staat aan een advocaat/notaris, waardoor de oppas weer een voeding moet geven.

Logischerwijs baal ik hier vreselijk van, en momenteel heb ik al nachtmerrie's bij de gedachte aan kunstvoeding... Vooral omdat Duke een achtergrond heeft (althans zijn vader) met alle mogelijke voedselallergieen, en ik in ieder geval een (half) jaar vol wil maken met borstvoeding.

Normaal gesproken geef ik 1 borst per voeding, ik overweeg nu bij elke voeding 1 borst te kolven en de andere te geven, in de hoop verkerend dat mijn productie iets omhoog schiet op den duur. Maar werkt dit wel zo?

Alle tips en adviezen zijn welkom, hoe kom ik zo snel mogelijk toch nog aan een redelijke voorraad? Ik maak me echt zorgen :(

Dankjullie wel

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Jah dit zou moeten werken! Ik zou alleen wel even zeker weten ofdat hij geen 2e borst wil, Tygo is met 2 maanden de 2e borst erbij gaan drinken.
    Beste is 's morgens te kolven voor de 1e voeding... wat je ook zou kunnen doen is de wekker zetten en 's nachts kolven (waarschijnlijk kolf je dan veel meer) maar tjah dat is ook niet zo lekker in jouw situatie!

Laat je niet gek maken!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wat naar voor je meis. Niet dat je daar wat aan hebt dat begrijp ik maar inderdaad laat je niet gek maken!

Ik zou inderdaad sochtends vroeg kolven voor de eerste voeding dit doe ik nog steeds en dan heb ik binnen 10minuten een behoorlijk fles vol.
    Zolang je kleintje maar 1 borst drinkt zou ik zeker de ander afkolven en verder kan je ook na de voedingen extra kolven, dan haal je er op dat moment niet veel uit maar krikt je productie wel op.

En verder kan ik alleen maar zeggen blijf goed eten en drinken meis, zowel voor jou als voor de kleine. Jullie hebben er beide niets aan als jij niet eet en straks totaal geen energie meer over hebt voor de zorg van je kleintje.

Ookal staat je hoofd er niet naar probeer toch te eten en te drinken want dat is echt zo belangrijk voor jullie beiden!

Nogmaals heel veel sterkte!

4. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Wat een vervelende situatie! Kan me voorstellen dat het kolven dan even niet wil lukken. Maar lukt het Duke zelf nog wel om genoeg te drinken?
    Je zou inderdaad na een voeding extra kunnen kolven. En tussen de voedingen door, bijvoorbeeld een uur nadat Duke gedronken heeft.
    Ik zou er als ik jou was niet voor kiezen om 's nachts extra te kolven. Zoals ik het nu lees heb jij je slaap hard nodig. En als jij oververmoeid raakt is dat ook niet echt bevorderend voor je borstvoeding.
    En zou je niet kunnen proberen om Duke voordat je naar een afspraak gaat op jouw verzoek te voeden? Dan hoef je je voorraad te gebruiken.
    En anders misschien eens bij de huisarts langs gaan, misschien dat die spray (ben zijn naam vergeten) die de toeschietreflex opwekt bij jou helpt. Want het kan ook best zijn dat je door de stress geen toeschietreflex krijgt.
    Heel veel succes en sterkte in ieder geval!

5. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Duke krijgt godzijdank nog wel genoeg voeding binnen, als ik live voed gaat het gelukkig prima. Maar ik baal er vreselijk van dat het kolven totaal niet meer wil, juist omdat ik voor mijn relatiebreuk super rooskleurig van start ging. Zelfs als ik flinke stuwing heb, gebeurt er nagenoeg niets (40cc dus)... TSR blijft volledig uit. Terwijl ik bijvoorbeeld altijd een lange avondvoeding geef van 3 kwartier, en dan continue een klokklok geluid te horen is. Maar overdag gebeurt er niets, en lijken mijn borsten wel 'lui' (ze hebben echt 5 uur nodig om weer op te laden lijkt wel :( )

Voorbeeld:
    8.00 ochtendvoeding - linkerborst
    11.00 ochtendvoeding - rechterborst, linkerborst kolft nog geen 10 cc en voelt compleet leeg
    13:30 middagvoeding - linkerborst, rechterborst kolft nog geen 10 cc en voelt compleet leeg

Maar ik ga het nu proberen door gelijktijdig te kolven, kijken of ik daarmee op den duur iets teweeg kan brengen.

Die spray om TSR op de te wekken is een neusspray toch? Jammer want daar krijg ik altijd gigantische niesbuien van. Bestaat er ook nog iets soortgelijks?

Dank voor de reacties!

Share This Page