Hoeveel melk max bij dreumes 15 mnd?

Discussie in 'Voeding' gestart door Woezel 25, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Even een vraagje want weet het eigenlijk niet
    Mijn meisje is stapelgek op melk. Ze drinkt 's ochtends zo 280 cc uit de fles (ik weet het, ze kan ook prima uit een beker drinken maar ze vind het zo lekker nog alleen 's ochtends uit de fles drinken) en tussen de middag bij de boterham kan ze soms ook wel 2 bekers melk wegdrinken ( dus ook zo'n 200 cc bij elkaar).
    Dit is overigens allemaal halfvolle melk.
    Daarnaast eet ze gewoon nog kaas en yoghurt enzo dus dat komt ook nog bij haar zuivel op een dag zeg maar.

Vroeg me af of er op deze leeftijd een maximum is of dat het niet zo uitmaakt..

Alvast bedankt!

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    De richtlijn zegt 300cc per dag, dat is voldoende.
    Volgens mij zit de max op 500cc zuivel per dag (alles bij elkaar dus!). Maar dat weet ik niet zeker, misschien dat andere mensen dit wel met zekerheid kunnen zeggen!

Hier ook een melkliefhebber, maar ze krijgt altijd 's morgens en 's middags bij de boterham 1 beker melk a 150cc.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ikzelf geef bijv 30 cc water icm 200 cc melk. en tussen de middag 130 melk en 20 cc water.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tussen de 300 en 500 ml per dag, incl kaas, yoghurt e.d.
    Eventueel kun je aanlengen met water als ze het toch graag drinkt of thee aanbieden (evt met schetje melk)

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo doe ik het ook vaak... zeker als ze 's morgens pap krijgt: 150cc melk + 50cc water. Ook krijgt ze dan wat extra vocht en proeft ze echt niet aan de melk of er water bij zit!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou 's ochtends wat minder geven, 280 is echt veel in 1 keer vind ik. Ik zou dan gewoon 150 geven ofzo, dan kom je ongeveer aan de 400 in totaal, is meer dan genoeg.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties!
    280 in de ochtend is niet in 1 keer trouwens. Ze drinkt eerst 180 en dan vaak later nog eens 100.
    Met water lengen is wel een idee inderdaad. Het gaat niet elke dag zo hoor, maar wel vaak..:)
    Als we 's ochtends naar beneden gaan om te ontbijten en ik smeer haar brood dan moet ze gewoon eerst melk hebben (is ook wel een beetje een gewoonte geworden en dus vraagtz e er steeds om natuurlijk) maar goed, vaak later, tijdens/na de boterham dan wil ze nog meer melk. Als ik haar geen melk geef, nou dan....:p

Maar goed, fijne tips in ieder geval!

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier krijgt ze altijd haar melk pas na de boterham.
    Voor/ tijdens de boterham drinkt ze meestal water en soms thee...
    's Middags hetzelfde eigenlijk!

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanochtend eerst een fles melk, toen wilde ze halverwege de boterham nog meer, dus met water aangelengd, nou, dat had mevrouw even goed door! Hahahah ze wilde echt niks van die melk met water weten:D Nou ja, vanmiddag heb ik inderdaad haar een beker tijdens/na de boterham gegeven en dat ging stukken beter. Zitten vandaag nog maar op ongeveer 280 cc melk totaal (kaas en yoghurt niet meegerekend). Beter toch?;)

x

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook een melk fan, al is mn zoontje iets ouder dan jouw dochter ( 3 jaar). Hij dronk tot wat maanden geleden ook zo 600cc per dag als het niet meer was. 300cc is echt voldoende! Meer melk vult gigantisch en kan te kosten gaan van andere intake ( eten).
    Ik lengde het ook weleens aan zoat ik hem toch 2 bekertjes kon geven. Zeker als je het warm maakt proefde hij het niet!
    Nu geef ik alleen bij het ontbijt en bij de lunch een beker. s avonds mag hij kiezen: of yoghurt, of een beker warme melk. Tussendoor als hij er om vraagt is het NEE, dan mag hij sap of thee. Nu weet hij dat hij het alleen bij de maaltijd krijgt en zeurt hij er ook niet meer om.

Deel Deze Pagina