omneo voeding. dunne poep maar hard persen

Discussion in 'Voeding' started by beauty2012, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Hallo dames,

Ik heb een dochtertje van bijna 3 maanden oud.
    Ze krijgt al een paar weken de Omneo voeding omdat ze dikke ontlasting had en ze daardoor moeilijk poepte.
    Nu we de Omneo voeding hebben is haar poep gelukkig wel dun (waterig zelfs) en poept ze 1 of 2x per dag, maar nog steeds moet mijn dochtertje hard persen om het eruit te krijgen.
    Ook heeft ze er veel last van en is ze dan vaak huilerig.
    Ik ben wel blij dat ze genoeg poept, maar ik vind het zo zielig dat ze zo moet persen en er zo'n last van heeft.
    Ze geeft ook veel scheetjes die erg stinken.
    Herkend iemand dit probleem?

Groetjes!

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Misschien toch even door de huisarts laten voelen of er niet ergens nog een stuk vast zit.
    Het klinkt namelijk als overloopdiaree. Dat houdt in dat er in haar darmen nog een stuk vast zit waarlangs alleen de dunne poep (en de windjes) langs kunnen. Vandaar ze ook hard moet persen hiervoor

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Voordat we met de omneo voeding begonnen kregen we via de huisarts wel van die kleine klisma's voor haar, dan komt ook alle poep er in één keer uit.
    Maar dat hielp maar tijdelijk.
    Zou het dan kunnen dat er toch nog iets vast zit in haar darmen ofzo?

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Ja hoor dat is heel goed mogelijk. Hier heeft vooral de jongste er flink last van gehad zonder dat we in de gaten hadden dat ze geobstipeerd was.
    Na 7 weken huilen zat ik dus huilend bij de huisarts die het dus opmerkte (wist ik veel ze poepte toch, ook al was het dun).
    Hier hebben we toen lactulose gekregen en daarmee hebben we het los gekregen.

Op dit moment doet het probleem zich weer voor en ben ik dus weer gestart met de lactulose.

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Morgen moet ik naar consultatiebureau en dan zal ik eens navragen. Heb al eens aan de huisarts gevraagd om lactulose omdat ik daar goede verhalen van hoorde, maar de ha zei dat lactulose ook nadelige gevolgen kan hebben en je dat niet zomaar kan gebruiken tenzij het echt ernstige verstopping is...
    Ik zal morgen eens vragen op cb en hopelijk krijg ik dan een oplossing.
    Bedankt voor je reacties in ieder geval!

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Ze zijn er niet zo dol op om jonge kindjes al zo vroeg lactulose te geven en bij onze zoon hebben we het toen op kunnen lossen door door elke fles een theelepeltje olie te doen.
    Bij onze dochter bleek deze truuk niet te helpen en werd er wel lactulose voorgeschreven.

Share This Page