borstvoeding en bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Faith88, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Beste lactatiedeskunige

wat is nou een goed schema voor een baby van 6 maanden die borstvoeding krijgt. Wat mag ik hem allemaal geven? En wanneer?
    wanneer mag je een voeding vervangen door groente, fruit of een boterham? en hoeveel mag je geven?

De laaste weken loopt het niet zo lekker meer met de borstvoeding heb ik het idee, mijn zoontje komt overdag en 's nachts ineens om de drie uur en ben steeds bang dat ik niet genoeg voeding heb!

alvast bedankt voor uw reactie!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Op borstvoeding.com vind je een uitgebreid voedeslintroductie schema. Tot de leeftijd van 12 maanden blijft moedermelk de belangrijkste voedselbron. Vanaf 6 maanden laat je je kindje langzaam wennen aan een andere manier van eten, andere smaken en andere structuren. De afweer en calorien van borstvoeding blijven aanwezig en belangrijk.

Als je gaat starten met bijvoeding, dan doe je dat in principe na een borstvoeding, of tussen twee borstvoedingen in. Dit om zo lang mogelijk je melkproductie op peil te houden. Als je baby meer vast voedsel gaat eten, verandert zijn behoefte aan borstvoeding vanzelf. Dat hoef je niet te sturen, dat gebeurt vanzelf. Je kunt er nog over na denken of je je baby gepureerd voedsel gaat geven of dat je hem stukjes eten gaat geven (ook wel Rapley-methode genoemd).

Ik denk dat je baby nu vaker drinkt omdat hij in een ontwikkelingssprongetje zit. Veel baby's van 6 maanden gaan ineens weer meer/vaker drinken. Dat gaat weer over. Je melk is nog steeds van uitstekende waarde en als je toegeeft aan zijn behoefte is er ook genoeg voeding.

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    bedankt voor de duidelijke uitleg!! Dan gaan we gewoon maar zo door! Fijn om te weten dat meerdere baby's dit hebben!

Deel Deze Pagina