Mijn zoontje van 10 weken dronk altijd 'keurig' 2 borsten leeg. Ik had een perfecte afstelling van wat hij nodig had, geen lekkende borsten of stuwing meer. Maar sinds vorige week donderdag heeft hij vaak na 1 kant al genoeg. Hij wil echt niet meer, gaat soms zelfs huilen als ik de andere kant aan bied. Hij spuugt ook wat meer, soms hele golven en bedje helemaal nat... Ben al bij de huisarts geweest omdat hij vrijdag ook nog heel kort aan 1 kant dronk en veel spuugde. Gelukkig vond de ha hem er goed uitzien en vond verder geen verontrustende dingen. Ze dacht dat hij misschien last had van een kleine verkoudheid... Oké prima maar hij blijft maar uit 1 kant drinken en ik zit steeds met stuwing en vooral s nachts ook lekken wat allemaal niet zo comfortabel is. Zoontje lijkt wel tevreden... plast wat minder voor mijn idee... Slaapt wel wat onrustiger, of slaapt heel lang. Vraag: heeft het zin (en is het belangrijk?) om af te gaan kolven als hij een borst niet heeft gedronken? Of is dit gewoon een nieuw ritme van hem en gaat het vraag en aanbod zich vanzelf herstellen zo? Kortom: hoe moet ik hiermee omgaan?
oei lastig, als hij opeens minder wil drinken. ik zou zelf wel 1x per dag goed leegkolven wanneer je met stuwing blijft zitten en dan gelijk een voorraadje aan leggen.
Misschien kun je gaan blokvoeden? Mijn dochter had eigenlijk ook altijd genoeg aan 1 borst per voeding, maar wilde wel vaker dan om de 3 uur. Vandaar blokvoeden. Als je merkt dat je stuwing hebt, even dat eraf kolven (evt. handmatig) en per voeding 1 borst aanbieden. Succes!