Zwangerschapsbrein-momentjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by HvO, Jan 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Las paar dagen terug een artikel dat het nu wetenschappelijk ook is onderzocht/bewezen dat zwangerschapsdementie/pregnancy brain echt bestaat.

Kon er niet 1.2.3 een topic over vinden maar het leek mij wel leuk om jullie hilarische/stomme zwangerschapsdementie momenten te lezen. En als er wel een topic over is, slap me!

Zo ben ik vanavond nog een half uur op zoek geweest naar mijn badjas. Om er achter te komen dat ie tussen de winterjassen aan de kapstok bij de voordeur hangt.

Vind mijn boodschappen op de meest gekke plekken terug. Denk aan gekoelde producten in de kastjes en crackers in de koelkast :$. Of etenswaren in de badkamerkast (hoe dan?)

Mijn sleutels op tafel leggen om direct er na een half uur te gaan zoeken naar mijn sleutels.

Ik ben ook wel eens “vergeten” dat ik zwanger ben. Uit routine tijdens de aanbiedingen enthousiast tampons en maandverband gekocht. Al kan ik die later natuurlijk gebruiken.

En uhm al paar keer gehad uit hoge nood dat ik bijna vergat mijn onderbroek naar beneden te doen vóór het plassen. Of bijna met sokken aan onder de douche. :eek:

Ben benieuwd naar jullie momentjes! :D

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Vergeten dat je 38 weken zwanger bent en in een koffietentje gewoon opstaan. Met als gevolg dat ik met die dikke buikndst tafeltje incl kopjes omkiepte incl een boel kabaal. Mijn vader kon hem nog net op tijd vast grijpen.

Rosje83 and Zonnestralen like this.
  3. HvO

HvO Niet meer actief

Dat gaat mij misschien ook nog wel gebeuren :oops:. Ben zonder zwangerschapsbuik daar ook wel klunzig genoeg voor :| .

Ballon likes this.
  4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Vandaag nog: ik stond op het punt om naar mijn schoonzus te gaan en wilde een vest aantrekken. Het is zo’n positievest met een striklint. Dat lint lag nog boven dus ik gooi het vest op de halbank en loop naar boven. Daarna de auto in om er een kwartier later bij mijn schoonzus achter te komen dat ik naast me op de pasagiersstoel had liggen: mijn tas, een flesje water en... dat striklint. Vest lag nog op de halbank. :rolleyes:

Verder nog:
    -drie keer de verkeerde pincode intoetsen.
    -de Kruidvat inlopen en dan eerst tien minuten na moeten denken wat je ook alweer nodig had.

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dubbel.

6. HvO

HvO Niet meer actief

Zo herkenbaar! Dit heb ik bijna elke keer in de supermarkt. En de keer er op toch weer vergeten om een lijstje te maken. :rolleyes:

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ooooh die pincode Jaa. Haha. Herkenbaar!

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Daarom maken bij gebruik van het pick-up point van de Jumbo. Je kunt je lijstje maken in de app op je telefoon/iPad en dan de artikelen bestellen. Daarna heb je altijd nog tijd om dingen toe te voegen of te wijzigen. Wat ik de laatste tijd echt een keer of acht doe voordat ik de boodschappen ophaal.:D

HvO likes this.
  9. HvO

HvO Niet meer actief

Dat is een wel een hele goede tip!

10. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Het moment dat ik me realiseerde dat ik de vieze was in de prullenbak had gedaan in plaats van in de wasmand.

En inderdaad naar de supermarkt gaan en de helft van de boodschappen vergeten, zelfs ondanks een boodschappenlijstje...

En vast nov wel heel veel meer domme dingen, maar die ben ik gelukkig weer vergeten. Mijn zwangerschapsdementie is ondertussen blijvend een mombrain dus

HvO and Hopsatee like this.
  11. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,395
    1,174
    113
    Mijn portemonnee terug vinden in de vriezer of koelkast. Suiker of zout in de koelkast. Zoontje naar school gebracht en erachter komen dat je zn drinken of fruitbeker vergeten ben. Zoeken naar mijn bril terwijl ik hem op heb. Oftewel lekker dom worden :roflmao:

HvO likes this.
  12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    De wekker een uur te laat zetten :oops: Ik had niks door tot mijn vriend vroeg hoe laat mijn trein eigenlijk ging, ik op mijn telefoon keek, de tijd zag en dacht: 'Ehm, nu dus' :confused:
    Kan mijn eigen brainfail zijn maar ik gooi het voor het gemak even op de zwangerschap, haha.
    Uiteindelijk gelukkig met flink haasten maar een kwartier te laat op mijn werk aangekomen.

HvO and Marchella like this.
  13. Piraat

Piraat Actief lid

May 30, 2017
    173
    158
    43
    Female
    Deodorant kwijt zijn en hem terug vinden in de deur van de koelkast
    Boodschappen uitladen en ze serieus in de vaatwasser willen leggen. Mijn man zat kei hard te lachen duurde even voor dat ik hem door had.
    De opvang opbellen of ik mijn kind daar nou gebracht had. Wist het niet meer zeker. Die vond ik overigens heel erg van mezelf
    Autolampen vergeten aan te zetten terwijl het stikdonker is en maar raar kijken van al die seinende auto's
    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is deze keer wel vele malen erger als de eerste keer

HvO likes this.
  14. Marchella

Marchella Niet meer actief

Tijdens de zwangerschap van de eerste, werkte ik nog nachtdiensten in het verpleeghuis. Ik had een oude dame naar het toilet geholpen en zei dat ik "zo" terug zou komen. Om vervolgens terug naar de zusterpost te gaan. En de oude dame vergeten van het toilet te halen... :|
    Toen me eindelijk, na een dik half uur, het gevoel bekroop dat ik iets vergat, heeft het me echt nog even gekost om te bedenken wat dat dan kon zijn :o:

Debjola and mutskuh like this.
  15. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Oh ik zit heel erg te lachen, maar voor die vrouw was het waarschijnlijk echt niet leuk!

Ik heb laatst mijn gel bij de ontbijtspullen teruggevonden.

16. sssilly

sssilly Lid

Jan 13, 2017
    62
    11
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Dit zelfde had ik ook haha! vuile was in de prullenbak en afval in de wasmand :roflmao:

HvO likes this.
  17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Vanmiddag belde ik mijn moeder om met haar mijn plan met dochter te bespreken voor rond de bevalling. Ik dacht dat ik dat nog niet gedaan had. Mijn moeder dreunde het hele programma zo op en wist ook te vertellen wanneer ik het verteld had:roflmao:

Naar de AH gaan en vervolgens voor de ingang staan kijken waarom ik ook alweer naar de AH moest...

maansneeuw, Marchella and HvO like this.
  18. HvO

HvO Niet meer actief

Om deze moest ik echt heel hard lachen :roflmao:. Maar wel sneu natuurlijk ook voor die oude mevrouw :cry: .

Ze was niet inmiddels weer in slaap gevallen op toilet?

19. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb dus ook heel vaak dat ik dingen tegen mijn vriend ga vertellen. En dan zie ik hem intern zuchten, heb ik het soms al 2x eerder verteld:roflmao::oops:.

Bailief likes this.
  20. Marchella

Marchella Niet meer actief

Nee, ze was klaarwakker en versteent van de kou.
    Ik heb me tig keer verontschuldigt, ze moest alleen maar lachen. Toen ik vroeg waarom ze dan ook niet op haar bel gedrukt had, zei ze: "meisje, ik dacht; je zult het wel druk hebben."
    Hmzz ja, ja, dat had ik het ook. Met mijn gammele zwangerschapsbrein bij elkaar te rapen :oops:

Share This Page